אנליסטים: צפו לגל ירידות בשוקי המניות בטווח הקצר

בגולדמן זאקס מזהירים מפני גל מימושים ולכן חותכים את ההמלצה לשוקי המניות הגלובלים ל"נייטרלי" ב-3 החודשים הקרובים ■ הכלכלנים: השווקים צריכים לעכל את גל העליות

בעוד המדדים המרכזיים בוול סטריט טיפסו בשבועות האחרונים לשיאים חדשים, כאשר מדד הבנצ'מרק של ארה"ב - ה-S&P 500 נסחר בשיא של 5 שנים והנאסד"ק טיפס ביום שישי לשיא של 12 שנים, בבנק ההשקעות גולדמן זאקס מזהירים מפני גל מימושים בטווח הקרוב ולכן חותכים את ההמלצה לשוקי המניות הגלובלים ל"נייטרלי" ב-3 החודשים הקרובים, לעומת המלצה קודמת של "ביצועי יתר".

במזכר ששלחו אנליסטים מבנק ההשקעות ללקוחות, הם כתבו כי בטווח הקרוב המסחר בשוקי המניות יהיה תנודתי, והשווקים צריכים "לעכל" את גל העליות האחרון. "הפוטנציאל להמשך העליות הוא מוגבל בטווח הקרוב, בעוד הבורסות בארה"ב נסחרות מעל ההערכה המוקדמת שלנו לשווי ההוגן", נכתב במזכר.

האסטרטגים של בנק ההשקעות טוענים כי בטווח של ה-3 חודשים הקרובים, המהמורות הפיסקליות הצפויות בארה"ב ומשבר החוב באירופה עדיין מהווים את גורמי הסיכון המרכזיים לשווקים. אומנם הם אינם צופים כי גל המימושים הצפוי יימשך גם בטווח הארוך, אך הם גם לא רואים פוטנציאל לאפסייד מהותי בשווקים.

ב-12 החודשים האחרונים גולדמן זאקס הותירה את המלצת "משקל היתר" על שוקי המניות הגלובלים וטענו כי המשקיעים יהנו מתשואות גבוהות שיקבלו תמיכה מהעלייה בשיעור הצמיחה הגלובלי, עלייה ברווחי החברות ומנגד, ירידה בפרמיית הסיכון. כלכלני בנק ההשקעות צופים כי הצמיחה של הכלכלה הגלבולית תעלה לרמה של 3.3% ב-2013, לעומת 3.1% ב-2012.