הדולר היציג נחלש ב-0.27%; "בנק ישראל ירכוש מט"ח ב-3.6"

"מי שחושב שהדולר-שקל יחזור לרמה של 4 שקלים - שימתין" ■ הדולר נסחר ב-1.348 דולר לאירו

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ד') בהתחזקות של השקל מול הדולר. מול הדולר מתחזק השקל בכ-0.3% והשער היציג נקבע על ל-3.687 שקלים. מול האירו נסחר השקל ביציבות והשער היציג נקבע על 4.97 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.348 דולרים לאירו, ומול הין בשער של 93.08 ין לדולר.

כלכלני ATRADE כתבו בסקירתם הבוקר: "מי שחושב שהצמד דולר-שקל יחזור לרמה של 4 שקלים לדולר בחודשים הקרובים כדאי לו לשבת ולהמתין קודם לירידה חדה נוספת אל עבר אזור 3.6 שקל, שם ניתן יהיה לצפות להתערבות כלשהי מצדו של בנק ישראל במטרה להחליש את המטבע המקומי אשר התחזקותו המתמשכת, פוגעת בכלכלה".

הזירה המקומית תחילה, ובמוקד - הבחירות: המגעים להקמתה של קואליציה בישראל נמשכים, כאשר אמש דווח כי ראש הממשלה נתניהו הציע הציע ליו"ר הבית היהודי בנט להיות הראשון שחותם על הסכם קואליציוני - בתמורה לשורה של הבטחות. זאת, בעוד המגעים בין הליכוד-ביתנו ליש עתיד של לפיד, נמשכים, כאשר במוקד עומדת סוגיית השיוויון בנטל - עבורה סיפקו בליכוד-ביתנו תוכנית לגיוס 60% מהחרדים, תוך 5 שנים.

ועוד בישראל, בענייני מאקרו. מאמצי האוצר לצמצם את ההוצאות הממשלתיות לנוכח הגירעון ב-2012 - 39 מיליארד שקל, כפול מהיעד - נמשכים: השבוע פורסם כי במשרד האוצר מעוניינים לבצע הקפאת שכר לכלל עובדי המגזר הציבורי. בעוד שבקרב עובדי הרכבת הסכימו למהלך, בוועד העובדים של נמל אשדוד מאיימים ב"שביתה מלאה" לאור המהלך.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]