בן זיגר ב-2010: "לא מעורב בשום מקרה ריגול, זה מגוחך"

דיווח באוסטרליה: "האסיר X" היה תחת חקירה של סוכנות הביון האוסטרלית ■ עוד לפני שנכלא נשאל ע"י כתב פיירפאקס על פעילותו במוסד - וענה: "מה זה השטויות האלה?" ■ בקיבוץ גזית נזכרים: "הוא היה ילד נחמד וחייכן"

פרסום התחקיר אודות בן זיגר, שהיה על-פי הדיווח סוכן מוסד והתאבד בכלא הישראלי שבו הוחזק בבידוד תחת זהות בדויה, מעורר סערה גדולה גם בישראל וגם באוסטרליה. סוכנות הידיעות האוסטרלית פיירפאקס פרסמה היום (ד') פרטים נוספים על הפרשה המסתורית, כולל ציטוטים של זיגר עצמו לפני שנכלא.

"אני לא מעורב בשום מקרה של ריגול, זה מגוחך", אמר זיגר בשיחה שערך עם כתב הסוכנות ב-2010.

כתבות נוספות בנושא:

צפו בתחקיר: "האסיר X" - סוכן המוסד שהתאבד בכלא

דודו של "האסיר X": "לא יודע מה נכון ומה לא נכון"

אוסטרליה: "ידענו על מעצר 'האסיר X'"

"העובדה שרגב ח"כית צריכה להביך את ישראל"

על-פי הדיווח, עוד לפני שנמצא מת בתאו המבודד והשמור, היה זיגר תחת חקירה של סוכנות הביון האוסטרלית, המקבילה למוסד הישראלי, שחשדה בו כי השתמש בדרכון האוסטרלי שלו כדי לרגל למען ישראל.

סוכנות הידיעות פיירפאקס טוענת כי אחד מכתביה ריאיין את זיגר בשנת 2010, אחרי שסוכנות הביון האוסטרלית ASIO חקרה לפחות 3 אזרחים אוסטרלים-ישראלים שהיגרו לישראל. עוד דווח בסוכנות כי דרכונו של זיגר הוחתם במדינות כמו איראן, סוריה ולבנון.

חזרו לאוסטרליה כדי לשנות שם ולקבל דרכון חדש

"מי לעזאזל אתה?", שאל זיגר את כתב הסוכנות ג'ייסון קוטסוקיס, ששאל אותו לגבי פעילותו במוסד הישראלי והשימוש שעשה בשמות בדויים. "מה זה השטויות האלה שאתה אומר לי? מעולם לא הייתי באף אחת מהמדינות שאתה טוען שבהן ביקרתי".

הידיעות בדבר החקירה של סוכנות הביון עלו בשני אתרים אוסטרלים - The Age ו-The Sydney Morning Herald. על-פי הדיווח,3 האזרחים האוסטרלים חזרו למולדתם בנפרד כדי לשנות את שמותיהם ולקבל דרכון חדש. השלושה שינו את שמם לשם שנשמע אנגלי-אוסטרלי. בכל אחד מהביקורים, הם השתמשו בדרכונים חדשים כדי לנסוע לאיראן, סוריה ולבנון.

סוכנות הביון האוסטרלית לא הגיבה לדיווח.

במקביל, משרד החוץ בירושלים אישר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט כי שגריר ישראל באוסטרליה יובל רותם נפגש היום עם חברת אופוזיציה מהוועדה ליחסי חוץ באוסטרליה. במשרד החוץ הבהירו כי השניים קבעו להיפגש מראש מבלי קשר לפרשה.

עם זאת, הפוליטיקאית ג'ולי בישופ אמרה לעיתונאים לפני הפגישה כי היא תדרוש ממנו הסברים בנושא זה, וכי הוא זומן לשיחת בירור עם בכירי משרד החוץ.

בקיבוץ נזכרים באסיר X: "ילד נחמד וחייכן"

בקיבוץ גזית בצפון הופתעו היום לגלות כי "האסיר X", שעומד במרכזה של הפרשה שמסעירה את המדינה ביומיים האחרונים, הוא בן זיגר, שהיה "בן בית" בקיבוץ במהלך שירותו הצבאי.

"הוא היה כאן בתקופת הצבא, הגיע להרבה ביקורים", סיפרה לחדשות 2 באינטרנט רבקה וילנד , מהנהלת הקיבוץ. "היה לו בית חם בקיבוץ, זה היה לפני 12-15 שנה".

"מה שאנו זוכרים זה איש נחמד ופרצוף נחמד", היא שחזרה. בהתייחסה לפרסום שלפיו היה זיגייר סוכן מוסד, אמרה: "איזה חשוד? הוא היה ילד נחמד וחייכן. איש לא מעלה על דעתו".

האסיר X - תחנות חייו
 האסיר X - תחנות חייו