עסקת ענק: מליסרון מכרה את הקניונים ברעננה ויהוד

הרוכשים של קניון רננים וקניון סביונים הם הפניקס, מנורה, עמיתים ועמיר בירם, לשעבר מנכ"ל בריטיש ישראל המכירה תסב למליסרון הפסד של 56 מ' ש'

חברת הנדל"ן המניב מליסרון, שבשליטת ליאורה עופר, מוציאה לפועל את אחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות בשוק בשנים האחרונות, למכירת שניים מנכסיה. מליסרון הודיעה היום כי חתמה על הסכם למכירת קניון רננים ברעננה וקניון סביונים ביהוד, תמורת סכום כולל של כ-1 מיליארד שקל - מעט מתחת לשווי הנכסים בספרים. בעקבות המכירה תרשום מליסרון הפסד של 56 מיליון שקל בדוחות 2012.

קבוצת הרוכשים כוללת את חברות הביטוח הפניקס ומנורה מבטחים (40% כל אחת), קרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים (10%) וחברת JTLV בראשות עמיר בירם, לשעבר מנכ"ל חברת בריטיש ישראל, שהשליטה בה נמכרה למליסרון בעסקת ענק שהושלמה במאי 2011 (בהמשך מוזגה בריטיש ישראל לתוך מליסרון). בירם מסר היום כי "בכוונתנו לפעול לשדרוג הנכסים לטובת ציבור הצרכנים ולטובת השוכרים".

עיקר התמורה בעסקה, 844 מיליון שקל, שולמו עבור קניון רננים, והיתרה, כ-178 מיליון שקל, עבור סביונים. קניון רננים, ששטחו כ-45 אלף מ"ר, מייצר הכנסות של 61 מיליון שקל בשנה וקניון סביונים, בשטח של 10.5 אלף מ"ר, מייצר הכנסות שנתיות של כ-19 מיליון שקל.

מכירת הנכסים על ידי מליסרון נעשתה בהתאם להסכם פשרה אליו הגיעה החברה עם הממונה על הגבלים עסקיים, בעקבות רכישת בריטיש ישראל, והשלמת העסקה עדיין מותנית בהתקיימותם של מספר תנאים, וביניהם אישור הממונה.

ליאורה עופר, יו"ר מליסרון, מסרה כי "מכירת הקניונים תחזק את איתנותה וחוסנה הפיננסי של מליסרון. בימים אלה פועלת החברה להשלמת מכירת נכסים נוספים שאותם התבקשה למכור". בסך הכול מחזיקה כיום מליסרון בנכסים ששטחם הכולל כ-835 אלף מ"ר (חלקה של החברה - 693 אלף מ"ר). בין הנכסים המרכזיים נמנים הקריון בקריית ביאליק, קניון רמת אביב, הגרנד קניון בחיפה וקניון רחובות.

לדברי אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, "מבטא סכום העסקה השבחה משמעותית של הנכסים מאז רכישתם". לדבריו, "על הנכסים הנמכרים אין חובות, והתמורה תנוצל בעיקר לפירעון התחייבויות ולצמצום המינוף הפיננסי של החברה. אנו נמשיך ונשמור על מעמדה האיכותי של החברה בשוק ההון, ועל מבנה מאזן בריא וצמיחה עתידית".

אדר עציוני ממגדל שוקי הון ציין היום כי "העסקה נעשתה בלחץ של זמן ותנאי שוק לא קלים, והדבר בא לידי ביטוי, כצפוי, במחיר המכירה". מהלך המימוש הנוכחי צפוי להקטין את המינוף של מליסרון במידה ניכרת, לאחר שזה זינק משמעותית בעקבות רכישת בריטיש ישראל. כאמור, מלבד רננים וסביונים מחויבת מליסרון, על פי דרישת הממונה על ההגבלים, למכור נכסים נוספים, כשעל המדף מונחים קניון הראל במבשרת ציון וקניון נהריה. מימוש השניים אמור להתבצע עד חודש אפריל, ובנוסף אמורה החברה להיפרד מקניון הדר תלפיות בירושלים עד סוף 2013. שווי חלקה של מליסרון בשלושת נכסים אלה עומד על כ-470 מיליון שקל.

קניונים
 קניונים