הורשע שוטר שבעט בחשוד וריסק את אחד מאשכיו

שוטר ביחידת הפרשים במחוז דרום של המשטרה בעט באשכיו של פאדי דראביע במהלך פעולה לאיתור לאיתור שוהים בלתי חוקיים בגן יבנה - וגם לו חבלה חמורה

דני חברי, שוטר ביחידת הפרשים, הורשע אתמול (ד') בעבירה של גרימת חבלה חמורה, לאחר שבעט באשכיו של פאדי דראביע וגרם לריסוק וכריתת האשך השמאלי.

"אין זה תיק רגיל", כתב השופט אור אדם מבית משפט השלום בבאר-שבע. "לא בכל יום מגיע לבית המשפט תיק ובו מואשם שוטר כי בעט בחלציו של חשוד בעיטה בעוצמה כזו שהביאה לריסוק אשך ולכריתתו. לא בכל יום עומד אדם למשפט, כאשר אחד העדים המרכזיים כנגדו הוא שותפו לאישום מלכתחילה, שהפך לעד תביעה".

תחילה הוגש כתב אישום נגד חברי וגם נגד עמיתו איאד אל-הוזייל, אולם לאחר מכן, בעקבות שימוע שנערך לאל-הוזייל, החליטו במחלקה לחקירות שוטרים למחוק את האישום נגד אל-הוזייל, שהפך לעד תביעה.

חברי ואל-הוזייל שירתו יחדיו ביחידת הפרשים מחוז דרום של המשטרה. מכתב האישום עולה כי ב-13 באפריל 2008 פעלו השניים במבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים בגן יבנה. הם הגיעו למבנה בו שהה דראביע ועלו לקומה בה עבד. חברי החל לקלל את דראביע וקיבל לידיו את תעודת הזהות שלו. לאחר מכן תפס את דראביע מאחור והורידו לקרקע. הוזייל סובב את ידו השמאלית של דראביע ותיחקר אותו לגבי בעל הבית; דראביע השיב כי בעל הבית לא נמצא.

בשלב זה, לפי האישום, נעמד חברי מול דראביע ובעט באזור חלציו. דראביע צעק מכאב. האֶשֶך השמאלי שלו התנפח והכחיל, והוא התקשה לעמוד או לשבת. לאחר החקירה הוא נלקח למחסום תרקומיא, שם שוחרר. כתוצאה מכך, רוסק האֶשֶך השמאלי של המתלונן, והוא אושפז ל-3 ימים במהלכם, הוסר בניתוח האשך השמאלי.

חברי טען תחילה כי לא היה כל מגע פיזי בין השוטרים לדראביע. עם זאת, התמונה השתנתה לאחר שאל-הוזייל הפך לעד תביעה.

"לנוכח עדותו של הוזייל, אין למעשה עוד מחלוקת בעניין הזיהוי, באשר הוא מאשר את עיקר המגע בתוך הבניין שלו ושל הנאשם עם המתלונן", נכתב בהכרעת הדין. "הוא גם מציין כי כאשר היה עם הגב אל הנאשם והמתלונן, שמע צעקה של כאב, ולאחריה היה המתלונן מכופף והתקשה לעמוד. עדות זו מהווה חיזוק משמעותי למדי לגרסתו של המתלונן".