נעילה חיובית בבורסה; מזרחי ירדה במחזור הגבוה בשוק

בנק ישראל מטיל עוד מגבלות על משכנתאות ■ חוזים חיוביים בוול סטריט ■ אלביט הדמיה זינקה עוד 19.8%, ללא סיבה נראית לעין ■ מיקרומדיק נסקה 23% - חתמה על הסכמי השקעה לגיוס של 14.4 מיליון שקל ממשקיעים קיימים וחדשים

יום המסחר בבורסה באחד העם (ג') ננעל בעליות שערים על רקע מגמה חיובית מסתמנת בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בניו-יורק. ביום חמישי הקרוב יפקעו אופציות המעו"ף לחודש פברואר, מה שיכול להשפיע על המסחר מחר.

המסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול במגמה מעורבת עם פתיחת שבוע שצפוי להיות עמוס בנתוני מאקרו של גוש שכולל את סנטימנט העסקים ונתוני התמ"ג בגרמניה ומדד המחירים לצרכן בגוש האירו. יו"ר ה-ECB מריו דרגי סיפק נאום פסימי במיוחד לגבי כלכלת גוש האירו, כאשר מנגד, הבנק המרכזי הגרמני פרסם הודעה לפיה הוא צופה כי כלכלת המדינה תשוב לצמוח ברבעון הנוכחי.

"האינדיקטורים הכלכליים האחרונים מאותתים על חולשה נוספת בתחילת 2013, כאשר הביקושים המקומיים עדיין בירידה", אמר יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי בעדות שנשא בפני הפרלמנט האירופי. דרגי צופה כי האינפלציה תרד לרמה של מתחת ל2% בטווח הקרוב.

בתל אביב הסתיים יום המסחר במגמה שלילית לאחר פתיחה יציבה. מדד ת"א 25 נסוג בסיום ב-0.5%. מחזור המסחר בתל אביב היה נמוך והסתכם בכ-796 מיליון שקל בלבד.

בנק ישראל מטיל מגבלות נוספות על הבנקים

בנק ישראל חושש מהסיכון הגדל בשוק הדיור ומטיל מגבלות נוספות על הבנקים. הוראה שהוציא היום המפקח על הבנקים דודו זקן מחייבת את הבנקים להפריש יותר לחובות מסוכנים בגין כל משכנתא שהם יתנו לרוכשי הדירות. ההוראה עלולה להביא להקטנת המשכנתאות בשוק. הבנקים יצטרכו לבצע את ההוראות החדשות החל מ-1 בינואר, כלומר כבר בדוחות הרבעון הראשון של 2013. נציין את מזרחי טפחות , לאומי והפועלים. (לסיפור המלא)

השותפות ב"תמר" הודיעו אמש כי חברת פז נפט החליטה לפתוח את הסכם רכישת הגז הטבעי שהיא חתמה לפני כשנה עם שותפויות "תמר", ולהכניס בו אופציה שתאפשר לה להקטין את כמות רכישת הגז עליו היא התחייבה. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים.

ערב הסדר חוב או פירוק, הצפויים לרסק את מניית אלביט הדמיה בשליטת מוטי זיסר, זינקה המניה מתחילת חודש פברואר ביותר מ-70%, במחזורי מסחר חריגים של 4-19 מיליון שקל ליום. גם אתמול עלתה מניית החברה ב-11.4% במחזור של 9 מיליון שקל שאינו אופייני לרשימת היתר, והחברה כבר נסחרת בשווי של 250 מיליון שקל. סוחרים בשוק מתקשים להסביר את העליות החדות בימים האחרונים, ועל פי הערכות מדובר ברוכש זר. (לסיפור המלא)

בבילון המשיכה לרכז עניין. החברה סיכמה אתמול את 2012 עם זינוק של 207% בהכנסות ל-685 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח שנתי נקי של 103.1 מיליון שקל לעומת רווח של 28.4 מיליון שקל ב-2011. בני דקל, אנליסט בבנק איגוד, הגיב לדוחות ומציין כי "במבט ראשון הדוחות טובים ועולים על ציפיותינו המוקדמות, אך במבט שני אנו מאוכזבים מצמיחה נמוכה מאוד של הכנסות מפרסום (3.4% בלבד בהשוואה לרבעון הקודם) ומנתון נמוך מאוד של הכנסות שטרם הופקו בסך 150 מיליון שקל בלבד. הדוח הושפע, בין היתר, מהחלשות השקל בהשוואה לסל המטבעות בכ-3.5%". (לסיפור המלא)

מיקרומדיק הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכמי השקעה לגיוס של 14.4 מיליון שקל ממשקיעים קיימים וחדשים. ביו לייט , בעלת השליטה במיקרומדיק, תשתתף בגיוס בהיקף של 3 מיליון שקל.