תחילתו של תיקון? המסחר בוול סטריט ננעל בירידות

יום המסחר הגרוע מזה שבועיים ■ מחיר הנפט ירד היום בשיעור של כ-2.3% ■ מאקרו: התפרסמו נתונים על שוק הדיור וכן מדד המחירים ליצרן ■ סודהסטרים ונובה פרסמו תוצאות ■ ה'פד' ישקול בחודש הבא שינויים ב-QE3

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים לאחר פרסום פרוטוקולי פגישת ה'פד' מינואר, מהם עולה חשש של בכירי הבנק מהמשך תוכנית רכישות האג"ח. גם מחיר הנפט ירד היום בשיעור של כ-2.3% ל-94.4 דולר לחבית. זאת, לאחר שאתמול עלו המדדים לשיאים חדשים של 5 שנים.

בכירי הפדרל ריזרב ישקלו שינויים מהותיים בתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית, QE3, בפגישתם הבאה בחודש מארס, כך עולה מפרוטוקולי פגישת ועידת השוק הפתוח של ה'פד' בחודש ינואר, שפורסמו הערב. בכירי הבנק המרכזי האמריקני עודם חלוקים בנוגע לאופן בו יש להמשיך את התוכנית הנוכחית, המזרימה לשוק 85 מיליארד דולר בחודש על ידי רכישה של אג"ח מגובות משכנתאות.

רעיונות רבים הועלו בפגישה, ביניהם קיצוץ של הסכום הנרכש מדי חודש, או סיום התוכנית לפני שירשם שיפור משמעותי בשוק העבודה תוך ירידה דרמטית בשיעור האבטלה. אחד מהרעיונות החדשים שהועלו היה שה'פד' יחליף את רכישות האג"ח בהבטחה שלא למכור אג"ח לתקופה ארוכה יותר מכפי שנראה כיום. עם זאת, בכירים אחרים ב'פד' ציינו כי סיום התוכנית מוקדם מדי יפגע בכלכלה. באופן כללי, נראה שבכירים רבים בבנק מודאגים מהעלויות והסיכונים של תוכנית הרכישות.

כלכלנים ואנליסטים רבים תוהים מתי ואם בכלל המשקיעים יתחילו להגיב בחמורה למה שמכונה "המצוק הפיסקאלי 2", ויש כאלה שאף הגדירו אותו כ"איום הגדול ביותר על השווקים". הפעם מדובר בשורת קיצוצים בהיקף של כ-110 מיליארד דולר, שתיכנס לתוקף באופן אוטומטי ב-1 למארס. לפי הערכות, אם הקיצוצים אכן יכנסו לתוקף, הם יגרעו כ-1% משיעור הצמיחה.

"הסיקווסטר לא יעזור לכלכלה, לא ייצר משרות, ויקשה על הרבה מאוד אנשים. אם הקונגרס יאפשר את גישת סכין הקצבים הזו, זה יפגע במוכנות הצבאית ויצמק שירותים חיוניים", כך אמר אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה, שממשיך ללחוץ על הקונגרס הנשלט בידי המפלגה הרפובליקנית להימנע ממשבר.

נתונים משוק הדיור

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום מספר נתונים. ב-15:30 (שעוננו) התפרסם נתון אישורי הבנייה בינואר, שרשם עלייה של 1.8% לרמה של 925 אלף, לעומת צפי לכ-920 אלף יח"ד (שנתי), ולעומת 910 אלף יח"ד (שנתי) באומדן קודם. באותה השעה התפרסם מדד המחירים ליצרן לחודש ינואר, שרשם עלייה של 0.2% לעומת צפי לעלייה של כ-0.3% ולעומת ירידה של 0.2% במדד באומדן קודם. מדד הליבה עלה אף הוא ב-0.2%.

כמו כן, פורסמו התחלות הבנייה שרשמו ירידה של 8.5% לרמה של 890 אלף לעומת 970 אלף באומדן הקודם (תיקון לעומת 950 אלף בחודש הקודם) ולעומת צפי לכ-930 אלף יח"ד (שנתי).

סודהסטרים דיווחה

האם שווה לקנות כעת את מניית מלאנוקס? קובי שגב, מנכ"ל איילים קרנות נאמנות, התארח בתוכנית "שיחת השוק" ב"גלובס TV", ונשאל לדעתו בנושא. (שיחת השוק - לסיפור המלא)

נובה סיכמה את 2012 עם הכנסות של 96.2 מיליון דולר ורווח נקי על בסיס non-GAAP של 14.2 מיליון דולר. הרווח נקי על בסיס Non GAAP הסתכם ב-14.2 מיליון דולר, או רווח מדולל של 0.52 דולר למניה.

חברת סודהסטרים דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הרביעי של 2012 צמחו ב-55.2% ל-132.9 מיליון דולר בהשוואה ל-85.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2012 צמח בשיעור של 47.8% ל-7.9 מיליון דולר בהשוואה ל-5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אלווריון הודיעה היום כי היא דוחה את מועד פרסום הדוחות הכספיים ל-6 במארס בשל מגעים שהיא מנהלת למכירת חלק מפעילותה. החברה הייתה אמורה לפרסם את הדוחות השנתיים היום.

גוגל ריכזה עניין לאחר שעלתה אתמול במהלך המסחר לשיא כל הזמנים - מעל ל-800 דולר. שווי השוק שלה עומד על כ-262.5 מיליארד דולר, וההגמוניה שלה בתחום החיפוש בלתי מעורערת.

אפל עמדה במוקד לאור השמועות כי תשיק בקרוב מכשיר שעון יד המכיל את מערכת ההפעלה של האייפון - ה-iWatch. אמיר דריאני, אנליסט ב-RBC קפיטל, סבור כי השקת המכשיר עשוי להגדיל את הכנסות החברה בכ-9 מיליארד דולר ב-12 החודשים שלאחר ההשקה. בנוסף לכך, דיווחים מצביעים על כך שפוקסקון מצמצמת בייצור האייפון 5.

אופיס דיפו אישרה היום כי היא תרכוש את אופיס מקס תמורת 1.17 מיליארד דולר במניות.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]