מעלות מדרגת לראשונה את גרנד סיטי הגרמנית של טדי שגיא

לחברה פורטפוליו של כ-15 אלף דירות להשכרה ושוויו כ-655 מיליון אירו ■ הדירוג הוא "A" ותחזית הדירוג יציבה

S&P מעלות מעניקה דירוג ראשון לחברת גרנד סיטי פרופרטיז, חברת נדל"ן גרמנית בבעלות יקיר גבאי וטדי שגיא. הדירוג הוא "A" ותחזית הדירוג יציבה.

לחברה פורטפוליו של כ-15 אלף דירות להשכרה ושוויו כ-655 מיליון אירו, והיא מתמחה ברכישת נכסים בקשיים והשבחתם לאורך זמן. במעלות מציינים כי "לאור התמחות החברה בנכסים בקשיים, מרבית ההכנסות שלה נובעות משכר דירה שהינו נמוך מהרמה הממוצעת בשוק בהתחלה, מה שתומך בצמיחה עתידית של ההכנסות משכר דירה, ולהערכתנו, מקנה לחברה הגנה בעתות משבר מפני ירידה בשכר הדירה ומכך בשווי הנכסים. מנגד, הפרופיל העסקי של החברה מושפע לשלילה בעיקר משיעור נוכחי גבוה יחסית של דירות לא מושכרות (כ- 17%) ומההשקעות ההוניות לא מבוטלות שנדרשת על מנת לשפר את מיצוב הנכסים".

במעלות מעריכים כי "החברה תהנה מתזרימי מזומנים יציבים מנכסים ומתשואות יציבות על נכסי מגורים בגרמניה ב-2013. התחזית שלנו מניחה כי קיים ביקוש יציב לנכסים של החברה מצד השוכרים, וכן כי לחברה קיימת גמישות בבחירת הנכסים לרכישה. אנו צופים צמיחה של כ-4% בדמי השכירות בנכסים זהים (like-for-like rental growth) עם יציבות בעלויות שיפוץ ומימון".