סופית: השליטה יקבי כרמל נמכרה לפי שווי של 130 מיליון שקל

אמש אושרה מכירת 50.01% מהחברה לקבוצת משקיעים, בהם ליאו נואי, משפחת יסלזון וקבוצת שוטנסטין ■ מזה כמה שנים יקבי כרמל לא הציגה רווחים ‏

‎‎עכשיו זה סופי: אמש (ד') אושרה מכירת השליטה (50.01%) ביקבי כרמל לקבוצת משקיעים לפי שווי של 130 מיליון שקל.‏

‏קבוצת המשקיעים כוללת את משפחת יסלזון; קבוצת שוטנסטין, בעלת המותג אמריקן איגל; ליאו נואי, לשעבר בעל השליטה בבריטיש ישראל; פייר בסנינו, איש עסקים ומראשי יהדות צרפת; ורמו בן-שושן, הבעלים של קבוצת מרינה גליל גרופ העוסקת בגידול שיווק והפצה של פטריות וירקות מצוננים.

‏יתרת המניות תוחזק על-ידי הכורמים והסוכנות היהודית, שקיבלה אופציה למכור את מניותיה במסגרת העסקה.‏

‏את הקבוצה ריכזה קרן קדמה, בראשות גלעד שביט, אורי עינן וגלעד הלוי. עם העברת השליטה, יכהן גלעד הלוי כיו"ר של יקבי כרמל.‏

‏חברת יקבי כרמל, או בשמה הקודם "כרמל מזרחי", הוקמה בשנת ‏‏‎ 1882‎על-ידי הברון‎‏ בנימין אדמונד דה רוטשילד‏. היקב, שמרכזי הפעילות העיקריים שלו בראשון-לציון ובזיכרון-יעקב, הוא הגדול ביותר בישראל ומייצר כ-15 מיליון בקבוקי יין בשנה המיועדים לשוק המקומי וליצוא.

‏‏‏החברה סובלת בשנים האחרונות מירידה במכירות, ומזה מספר שנים היא לא רושמת רווחים ומצליחה לשמור על איזון תקציבי בלבד. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על 210 מיליון שקל.

‏על-פי התוכנית העסקית שהציגה קבוצת המשקיעים, בכוונתה להתמקד ב-3 תחומים: האחד - הרחבה משמעותית של מכירות היין בחו"ל, בין היתר, תוך הסתמכות על יכולות וקשרי המשקיעים הזרים בשווקים המובילים ובראשם ארה"ב, צרפת ואנגליה; השני - הרחבה משמעותית של פעילות כרמל בארץ בעיקר לשוק המסעדות ובתי-הקפה; והשלישי - קידום צעדי התייעלות שונים בתפעול היקב.

‏‏לדברי הלוי, "אנחנו מתכוונים להפנות את מרבית ההשקעה לפיתוחו של היקב ומאמינים שיחד עם 'הכורמים', נוכל להפוך את 'כרמל' לעסק משגשג ומצליח ולשם מוכר ברחבי העולם". ‏‏‏‎‎‏