אדלר-חומסקי משיב לזרמון: קמפיין דלתא עם נינט - קריאייטיב שלנו

משרד הפרסום אדלר-חומסקי הגיש כתב הגנה לתביעה שהגיש נגדו משרד זרמון DDB בטענה לגניבת קריאייטיב בקמפיין דלתא בכיכובה של נינט טייב

משרד הפרסום אדלר-חומסקי הגיש היום (ה') כתב הגנה לתביעה שהגיש נגדו משרד הפרסום זרמון DDB.

כזכור, משרד זרמון הגיש תביעה על סך 7 מיליון שקל נגד אדלר-חומסקי בטענה לגניבת קריאייטיב ומהלכי מיתוג נוספים עבור קמפיין דלתא בכיכובה של הזמרת נינט טייב.

במסגרת כתב ההגנה, שהוגש בידי עורכי הדין שמוליק קסוטו, שרון סחאי ויובל בדנר ממשרד קסוטו-נוף, טוענים אדלר-חומסקי כי כתב התביעה הינו כתב תביעה מניפולטיבי, חלקי ומגמתי ומשולל כל יסוד.

אדלר-חומסקי טוענים בכתב ההגנה כי לא היה שום קשר בינה לבין החלטתה של דלתא לעזוב את משרד הפרסום של זרמון. דלתא החליטה להחליף את משרד הפרסום של זרמון במשרד פרסום אחר, בעיקר נוכח עזיבתו של הדר גולדמן את משרד הפרסום ונוכח חוסר שביעות-הרצון של דלתא מהעבודה המשותפת עם אילון זרמון. רק לאחר החלטתה לעזוב את משרד הפרסום של זרמון, נפגשה דלתא עם 3 משרדי פרסום, ובסופו של דבר בחרה באדלר-חומסקי כמשרד הפרסום החדש שלה.

לגבי הטענות כי זרמון, באופן בלעדי, הגו ויצרו עבור דלתא קמפיין, אסטרטגיה, קריאייטיב וכו', בהשקעה רבה וביצירתיות אין-קץ, טוענים באדלר-חומסקי כי מדובר בסיפור שאין קשר בינו לבין המציאות.

בנוסף טוענים אדלר-חומסקי בכתב ההגנה כי למשרד הפרסום של זרמון אין שום זכויות בקמפיין הנוכחי של דלתא ובליהוקה של נינט טייב לפריזנטורית של דלתא, וכי הקמפיין הנוכחי של דלתא, שמובל על-ידי אדלר-חומסקי, הינו תוצר של קריאייטיב חדש מבית היוצר של אדלר-חומסקי.

עוד נכתב בכתב ההגנה כי אין קשר בין הקמפיין שכביכול גיבש משרד זרמון, שמעולם לא יצא לפועל, לבין הקמפיין הנוכחי של דלתא, שכולל קריאייטיב חדש של אדלר-חומסקי - מה גם שלדלתא לא הייתה כל מגבלה חוזית או משפטית לעזוב את משרד הפרסום זרמון.

לפי כתב ההגנה, דלתא שילמה לזרמון את מלוא התמורה עבור שירותי הקריאייטיב שסיפק לה בזמנו, ולכן היא הבעלים של מוצרי הקריאייטיב. זאת בדומה למקרה אחר, כאשר חברת החשמל עזבה את משרד הפרסום אדלר-חומסקי ועברה למשרד הפרסום זרמון-גולדמן, היא לא נפרדה לשלום מדמויות השיווק המזוהות עם החברה והעונות לשם "תקע ושקע". חרף העובדה כי משרד הפרסום אדלר-חומסקי עבד והשקיע עמל רב ביצירת הדמויות הנ"ל (משל היתה זו לידה ממש) ובהטמעתם אצל ציבור הצרכנים, ברור שעם המעבר לחברת פרסום אחרת (במקרה המדובר במשרד הפרסום זרמון גולדמן) עברו אף "שקע ותקע" לחברת הפרסום, על כל המשתמע מכך.

בתביעה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות משרד עורכי הדין צברי-יובל ושות', טוען זרמון DDB כי אדלר-חומסקי ביצעו שורה של עוולות, במסגרתן נגזל ממשרד הפרסום זרמון קמפיין פרסום חדשני שהגה, ערך ובנה עבור דלתא, בהשקעה ומאמצים מרובים.

"אדלר-חומסקי, בהובלת אייל חומסקי, התנהג בצורה נכלולית ומבישה, בלתי מקובלת, בלתי לגיטימית, דורסנית וחסרת תום-לב באופן קיצוני, כאשר השתמש בפרסומות בעיתונים, בשלטי חוצות ובחנויות דלתא, במותגים שהומצאו על-ידי זרמון, על כל המאפיינים הכרוכים בהם", נטען בתביעה.

לדברי זרמון, נינט טייב נבחרה להוביל את הקמפיין של דלתא בהמלצת משרד זרמון ובתיווכו הבלעדי, ומשרד זרמון הוא שפעל ליצור את ההסכם בין דלתא ונינט.

על-פי התביעה, הרקע לגזילה לכאורה של קמפיין דלתא על-ידי אדלר-חומסקי היה פירוק השותפות בין אילון זרמון להדר גולדמן בשלהי 2011.