האוצר מאותת: אם תהיה הקפאת שכר, הרופאים מחוץ לתמונה

אם אכן יוחרגו הרופאים מהגזירות הכלכליות, הרי שסקטורים נוספים ידרשו החרגה דומה - המורים, האחיות ואפילו עובדי הרכבת שחתמו על רפורמה משמעותית

שבועיים לאחר שפורסם ב"גלובס" כי אם האוצר יחליט להקפיא את השכר במגזר הציבורי הדבר יחול גם על סקטורים שאינם נמנים עם ההסתדרות הכללית והסכמי המסגרת כמו המרצים והרופאים, באוצר מבהירים לרופאים בצורה כמעט חד משמעית: אתם מחוץ לתמונה.

במכתב ששלח השבוע הממונה על השכר באוצר עו"ד קובי אמסלם, ליו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, נכתב: "כידוע לך, טרם כוננה ממשלה חדשה, ועל כן ממילא לא גובשו עדיין תוכניות כלכליות, קל וחומר שלא אושרו עדיין תוכניות כאמור בממשלה. בצד זאת, הריני להבהיר שאם תתגבשנה תוכניות כלכליות כאמור, הרי שאלה ייושמו בהתאם לעקרונות כלליים. בכל מקרה, ההסכם הקיבוצי שנחתם עם ההסתדרות הרפואית בשנת 2011 ימשיך לעמוד בתוקפו, ולא קיימת כל תוכנית לבטלו או להקפיאו".

נזכיר כי במשרד האוצר התעורר ויכוח פנימי, כאשר חלק מהבכירים סברו כי קיצוץ או הקפאת שכר חייבת לחול על כלל עובדי המגזר הציבורי, בעוד שבכירים אחרים סברו כי לא יעלה על הדעת לפגוע בהסכם הרופאים שגובש לאחר שביתה ארוכה, התפטרות המונית של מתמחים, שלוש ערכאות שיפוטיות לרבות שני הליכי גישור. כעת, אם אכן יוחרגו הרופאים מהגזירות הכלכליות, הרי שסקטורים נוספים ידרשו החרגה דומה - המורים, האחיות, ואפילו עובדי הרכבת שחתמו על רפורמה משמעותית.