יעקב שחם: בערוצים 2 ו-10 מדירים את המוזיקה הים-תיכונית

יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה אמר את הדברים בעקבות ההחלטה שלא לאשר בשלב זה את שידור גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2

יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, יעקב שחם, תומך בשידור גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2. שחם גם מותח ביקורת על הנהלת הרשות שניסתה, לדבריו, לכפות על הוועדה את החלטתה שלא לאפשר את העברת שידור הגמר מערוץ 24.

לישיבת וועדת הטלוויזיה שהתקיימה ביום חמישי האחרון הגיעו נציגי קשת, בראשותה של הסמנכ"לית טלי גורן; נציג התוכנית, הפזמונאי יוסי גיספן; ונציגו של אייל גולן, מוטי גמיש.

גמיש הביא עמו חוות-דעת של עו"ד נגה רובינשטיין, לשעבר היועצת המשפטית של משרד התקשורת וכיום חלק ממשרד גולדפרב-זליגמן ושות', שניתנה לחברת ההפקות קופרמן, ובה היא מבהירה מדוע אין מניעה לשדר את גמר תוכנית הכישרונות בערוץ 2.

עו"ד הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה, סירבה לאפשר את חלוקת חוות-הדעת, בטענה כי לא הועברה אליה מראש. הוועדה התפזרה לאחר שלא היה קוורום לערוך הצבעה, ולפי שעה נותרה ההחלטה המוקדמת של הנהלת הרשות בראשותה של אילת מצגר בעינה.

ברשות השנייה אומרים בתגובה כי "הפרקטיקה הנוהגת ברשות השנייה, בדומה לגופים ציבוריים אחרים, היא כי יש להעביר חוות-דעת משפטיות לידי היועצת המשפטית של הרשות, ולא ישירות לחברי המועצה בעת הדיון. כל חוות-דעת, מקצועית או משפטית, שתימסר כנדרש להנהלת הרשות, תיבחן בהתאם".

בנוסף, מעלים ברשות השנייה זווית אחרת לסירוב לחלק את חוות-הדעת. "אנו בוחנים האם עצם כתיבת חוות-הדעת עולה בקנה אחד עם הוראות הסדר ניגוד העניינים לו מחויב משרד זליגמן הנותן שירותים משפטיים לרשות השנייה".

"ההנהלה הפעילה לחץ בלתי סביר על חברי הוועדה לקבל את דעתה", אמר ל"גלובס" יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, יעקב שחם. לדבריו, "דבריו המרגשים של גיספן, לפיהם המוזיקה הים-תיכונית נדחקת מהפריים-טיים, נכנסו ללב חלק גדול ממשתתפי הישיבה, ותוך כדי הישיבה הם התחילו לחשוב אחרת. ועדת הטלוויזיה תיפגש שוב השבוע, ואני מעריך כי החלטת הוועדה תחזק את הזמר הים-תיכוני".

לדבריו, "יש בידי וועדת הטלוויזיה כיום את כל הנתונים כדי לקבל החלטה, כך שהישיבה הקרובה אינה צריכה להיות ארוכה. אני מקווה שהלחץ מצד ההנהלה יופסק".

שחם מודה כי מאחורי החלטתו עומדות סיבות עדתיות. "לעשרות אלפי משפחות מיוצאי ספרד המחוברים לעידן+ אין את אפשרות לצפות בערוץ 24, ובכך לא יתאפשר להם לצפות באירוע מוזיקלי גדול הנותן במה לזמר המזרחי. אני עצמי אתמוך בבקשת קשת להעביר את השידור לערוץ 24, וזאת באופן חד-פעמי. במקביל, קשת ידעו בעתיד לשלב בעתיד בערוץ 2 נושאים המקדמים את התרבות והזמר הים-תיכוני. יש לי תחושה ברורה שלזמר המזרחי לא ניתנת הבמה הנכונה. ראה את מקרה גלי צה"ל, שם אין ביטוי כמעט לחלוטין לזמר המזרחי".

- אבל יש תחושה באחרונה כי המוזיקה הים-תיכונית מקבלת במה די רחבה.

"המוזיקה הים-תיכונית מקבלת במה, אבל בגטאות. כלאו את המוזיקה הזו בתוך גטו. איפה ערוץ 2? איפה 10? המוזיקה הזו מודרת שם".