שפע ימים גייסה 6 מיליון שקל; המניה צונחת כ-8% בבורסה

החברה השלימה את הגיוס ב-2 סבבי השקעה ■ הקצתה תמורת הגיוס 14.7 מיליון מניות רגילות ללא ערך נקוב ■ מרחיבה את מרכז העיבוד בעכו ■ המניה זינקה ב-208% בחודש האחרון

חברת האקספלורציה שפע ימים, העוסקת בחיפוש יהלומים ואבני חן בצפון ישראל, דיווחה הבוקר (ד') לבורסה על השלמת גיוס של 5.9 מיליון שקל ב-2 סבבי השקעה. תמורת הגיוס הקצתה החברה 14.7 מיליון מניות רגילות ללא ערך נקוב. סכום הגיוס ישמש את החברה לצורך קידום ביצוע פעולות אקספלורציה בשטחי ההיתרים הקיימים או העתידיים.

במקביל, החברה מרחיבה את מרכז העיבוד בעכו - בכוונתה להשתמש בחלק מהתמורה כדי לרכוש ציוד ומכונות ולשדרג חלק מהציוד הקיים, לצורך הגברת קצב תהליכי השטיפה, הניפוי, הסינון והמיון של המדגמים. המיכון החדש יאפשר, להערכת החברה, גידול של פי שלוש ביכולותיה לטפל בזמן נתון בכמויות החומר.

שפע ימים עוסקת בחיפוש וכריית אבנים יקרות בשטח צפון הארץ, בין השאר בנחל הקישון, והיא נמצאת בשליטת משפחת טאוב. מנכ"ל החברה הוא אברהם טאוב ויו"ר הדירקטוריון הוא שמעון הייבלום.

מניית שפע ימים זינקה ב-208% בחודש האחרון, וכעת שווי החברה עומד על 231 מיליון שקל. עם או בלי קשר להודעה מהיום, מניית שפע ימים צונחת בכ-8% בבורסה היום.

לדברי הייבלום, "כה לא ניצלנו את כל השטח מכיוון שיכולות העיבוד שלנו היו נמוכות יחסית, ושדרוג הציוד יאפשר לחברה להגביר את קצב תהליך האקספלורציה תוך ניצול מרבי של שטחי החברה בעכו".

בעקבות השדרוג החברה מתכננת לקלוט כוח אדם נוסף שיוכל להתמודד עם הגברת התפוקה מהמערכת המשודרגת. קליטת המערכת החדשה תתבצע בחודשיים הקרובים ללא צורך בהשקעה בשדרוג התשתיות התומכות במערכות החדשות.

החברה דיווחה בינואר השנה כי מצאה אבן ספיר במשקל של 5.7 קראט, באחד מאזורי החיפוש בהם מתמקדת החברה. שוויה של אבן ספיר מעובדת בקראט זהה, נאמדת באלפי דולרים.

לפני כ-10 ימים החברה דיווחה על 5 הסכמי ההשקעה בהיקף כולל של 777 אלף שקל, לפי מחיר של 57.4 אגורות למניה. במסגרת ההסכמים התחייבה החברה למשקיעים, כי במקרה ובתום 12 חודשים ממועד הקצאת המניות הנרכשות, לא יהיה שווין בגובה של פי שתיים מהסכום המקורי אשר הושקע, היא תכפיל את ההחזקות של המשקיע לעומת הסכום המקורי.