שכר בעמותות | מרכז שלם

2.7 מיליון שקל ב-3 שנים לנשיא, ד"ר דניאל פוליסר

בישראל, כפי שציינו כאן בעבר, פועלות עשרות אלפי עמותות, ורובן לא ממש מוכרות, לפחות לא לציבור הרחב. אחת מהן היא מרכז שלם שבירושלים, מכון מחקר וחינוך שהוקם לפני שמונה שנים "במטרה לחזק את היסודות האינטלקטואליים הנחוצים לשגשוג מדינת ישראל והעם היהודי", ציטוט מאתר הבית שלו (לא נגענו).

המחקר של המרכז מתרכז בעיקר בהגות יהודית ציונית, פילוסופיה כללית, מחשבה דמוקרטית, ההיסטוריה של עם ישראל וכדומה. מרכז שלם, שכולל בתוכו את המרכז האקדמי שלם, הוקם על ידי ד"ר יורם חזוני; ד"ר דניאל פוליסר, ד"ר אופיר העברי וד"ר יהושע ויינשטיין. באחרונה זכה המרכז האקדמי למעמד של מוסד אקדמי, וגדעון סער, שר החינוך, הגדיר את המהלך כ"צעד נוסף לשיקום מדעי הרוח". החוקרים החברים במרכז הם ברובם יהודים מישראל ומארה"ב, והוא מושפע מתנועת השמרנות החדשה (ניאו-קונסרבטיזם) בארה"ב.

פוליסר (49), שמשמש כנשיא המרכז, נולד בניו יורק, והוא דוקטור למדעי המדינה מאוניברסיטת הרווארד. את חזוני פגש במסגרת לימודיו לתואר ראשון באוניברסיטת פרינסטון שבניו ג'רזי. חזוני נולד בארץ, אך משפחתו היגרה לארה"ב כשהיה ילד. חזוני ופוליסר חזרו לארץ בתחילת שנות ה-90, התיישבו ביישוב עלי שבשומרון ויותר מאוחר עברו לירושלים. חזוני, המכהן כפרובוסט (מנהל אדמיניסטרטיבי) של המרכז, הוא אב לתשעה ואילו פוליסר הוא אב לשישה. חזוני, דרך אגב, נחשב למקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו,

מדו"חות המרכז לשנת 2011 עולה כי זה קיבל באותה שנה תרומות מחו"ל בשווי של 19.5 מיליון שקל לעומת 14.8 מיליון שקל בשנה הקודמת. הכנסותיו מתרומות בארץ היו אפסיות. סך הכנסותיו באותה שנה עמד על 26.6 מיליון שקל, עלות פעילותו עמדה על 17.4 מיליון שקל, וכך נוצר לו עודף הכנסות על הוצאות של 5.5 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל בשנה קודמת.