היולר הרמס תגדיל החזקותיה בב.ס.ס.ח ל-50%

העסקה נעשתה בהתאם להערכת שווי של 311 מיליון שקל לב.ס.ס.ח ■ הרכישה תניב לאחת המוכרות, הראל, רווח הון של 8.7 מיליון שקל

ענקית ביטוחי האשראי העולמית חברת היולר הרמס מגדילה את החזקתה בחברת ביטוחי האשראי וסיכוני סחר חוץ הישראלית ב.ס.ס.ח ל-50%. היולר מימשה אופציה שניתנה לה, ורכשה 16.7% ממניות ב.ס.ס.ח מידי שותפותיה, בתמורה לכ-52 מיליון שקל. העסקה נעשתה בהתאם להערכת שווי של 311 מיליון שקל לב.ס.ס.ח.

בהתאם לאופציה שניתנה לענקית הפיננסים הצרפתית היא הגדילה את חלקה בב.ס.ס.ח מ-33.3% ל-50%, בעוד שכל אחת מהשותפות המקומיות שלה - קבוצת הראל השקעות וביטוח חקלאי - ירדה להחזקה של 25%. עקב כך תקבל כל אחת משתי השותפות הישראליות 26 מיליון שקל. הראל הציבורית מסרה כי בעקבות העסקה היא תרשום רווח הון של 8.7 מיליון שקל לפני מס. השלמת המכירה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים, שצפויים להינתן ללא בעיה.

במחצית הראשונה של 2007 רכשו שלוש החברות במשותף (33.3% כל אחת) את ב.ס.ס.ח, המנוהלת על-ידי דוד מילגרום. השלוש רכשו את החברה במחיר ששיקף לה שווי של כ-120 מיליון שקל אז, כך שמאז הגדילה החברה את שוויה בכ-160% - תשואה של כ-17% לשנה, בממוצע.

לצד ב.ס.ס.ח יש רק עוד חברה אחת המתמחה בביטוחי אשראי וסיכוני סחר חוץ בישראל: כלל ביטוח אשראי, שבשליטת כלל ביטוח (80%). ככל הידוע החברה, שמהווה חלק מרכזי במערך המימון והאשראי החוץ-בנקאי של כלל ביטוח - שנוסד ומנוהל על-ידי אסתי פרידמן - עומדת כיום על המדף. זאת כחלק מתפיסתו האסטרטגית של מנכ"ל כלל, איזי כהן, להתמקד בפעילויות הליבה של הקבוצה.

היולר הרמס היא אחת משתי השחקניות הזרות היחידות הפעילות בצורה דומיננטית בשוק הישראלי, לצד AIG העולמית, שלאחרונה הודיעה כי היא רוכשת את שותפתה ב-AIG ישראל, ועולה להחזקה של 100% בחברה הישראלית.

לפני כמה חודשים עזבה הקבוצה הבינלאומית הזרה היחידה ששימשה כשחקן מרכזי ואסטרטגי בשוק המקומי - קבוצת ג'נרלי האיטלקית - שמכרה את החזקותיה (69%) בקבוצת הביטוח מגדל לידיו של שלמה אליהו.