אאוטבריין קונה את Visual Revenue לייעול אתרי תוכן

זו הרכישה השלישית של אאוטבריין בשנתיים האחרונות ■ Visual Revenue משתמשת בהמלצות בזמן אמת לעורכי אתרי תוכן

חברת Outbrain, המפתחת פלטפורמת להמלצות תוכן לאתרים, רוכשת את חברתVisual Revenue, רכישה שלישית בשנתיים האחרונות. חברת Visual Revenue משתמשת בהמלצות בזמן אמת לעורכי אתרי תוכן כדי למטב תכנים בעמודי הבית של האתר, לבחון כותרות שונות לתכנים ועוד, תוך הקפדה על שמירת הקול העיתונאי הייחודי להם.

הפתרון של החברה בא לסייע לעורכי אתרי אינטרנט להחליט אילו ידיעות כדאי להם לפרסם, באיזה מיקום בעמוד הבית ולמשך כמה זמן, כמו גם אילו כותרות עובדות יותר טוב וכדומה.

זאת, בעזרת אנליזה וניתוח מתקדמים לצד הניסיון המקצועי של העורך עצמו. חברת Visual Revenue הוקמה ב-2011 בארה"ב, כשעבור שניים ממייסדיה, המנכ"ל דניס מורטנסן וסמנכ"ל התפעול צ'רלי הולבך, מכרו חברה קודמת ליאהו. הרכישה הנוכחית תאפשר לאאוטבריין הישראלית להרחיב את היצע השירותים שלה ולהציע פתרון שלם של מיטוב עמודי תוכן באתרים. בחברה לא ציינו את סכום העסקה.

באאוטבריין ציינו כי "כמעריצים מושבעים של עיתונות איכותית, אנחנו מאמינים בחשיבות תפקידו של העורך בחדר החדשות ועובדים קשה כדי לספק כלים ותובנות לעורכים כדי לעזור להם לעשות את עבודתם טוב יותר באמצעות תובנות מבוססות נתונים וניתוח".

גלעד דה-פריס, סמנכ"ל אסטרטגיה בכיר באאוטבריין, הוסיף כי "אנחנו מאוד מתרגשים לאחד כוחות עם השחקן המוביל בתחום התמיכה בקבלת החלטות של עורכי אתרי תוכן, ולהקים ביחד פלטפורמה שמאפשרת מיטוב של כל עמודי האתר - מדפי התוכן, דרך הווידאו, המובייל ועד עמודי הבית".

כאמור, עבור אאוטבריין מדובר ברכישה שלישית, כשהקודמת הושלמה באמצע דצמבר אשתקד, עת רכשה את חברת Scribit, המספקת פתרון לניהול ואחסון תכנים דיגיטליים. אאוטבריין הוקמה על-ידי ירון גלאי ואורי להב ב-2007 וגייסה כ-64 מיליון דולר, בעיקר מהקרנות כרמל, לייטספיד, גלנרוק ומשקיעים שונים. החברה פיתחה מנוע המלצות לתכנים רלבנטיים שמתאימים לגולשים באתרי תוכן באינטרנט, שמותקנת אצל שורה של אתרי תוכן כמו ניוזוויק, USA Today, שיקגו טריביון ועוד, לצד אתרי התוכן המובילים בישראל.