נעילה מעורבת בבורסות אירופה; רק לונדון עלתה

סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את דירוג האשראי של איטליה בסוף השבוע ■ הייצוא הגרמני גדל יותר מהצפי בינואר ■ יו"ר קרן המטבע תומכת בהורדת הריבית בגוש האירו ■ מדדי המזרח מתקרבים לשיא שלא נראה כמותו מאז אוגוסט 2011

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות, למעט בורסת לונדון שעלתה, בעוד המשקיעים הגיבו לאופוריה השוררת הן בוול סטריט והן בשוקי המניות במזרח. המשקיעים באיטליה הגיבו היום להורדת דירוג האשראי של המדינה ביום שישי.

כאמור, נראה כי האופוריה בשווקים מסרבת לדעוך. ביום שישי מדד הדאו ג'ונס בוול סטריט ננעל בשיא חדש, זה היום השלישי ברציפות בעוד מדד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים. האופטימיות בשווקים השפיעה גם על המשקיעים באירופה, שם ננעל המסחר ביום שישי בעליות.

לאחר נגיד הבנק המרכזי האירופי החליט להותיר את הריבית המרכזית על כנה ברמה של 0.75%, כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע העולמית קראה לו להוריד את הריבית במטרה לאפשר לכלכלה להתאושש.

באיטליה מגיבים המשקיעים להודעת סוכנות הדירוג פיץ', לפיה היא חותכת את דירוג האשראי של המדינה לרמה של +BBB עם אופק שלילי. הורדת הדירוג מגיעה בתקופה שבה המדינה נמצאת בתסבוכת פוליטית וגובר החשש שהמדינה צועדת לעבר בחירות נוספות.

בגרמניה, פורסם המאזן המסחרי לחודש ינואר. לפי הנתונים, העודף המסחרי של המדינה גדל ל-13.7 מיליארד אירו, לעומת 12.1 מיליארד אירו בחודש הקודם. זאת, בעקבות התרחבות היצוא של המדינה ב-1.4%, יותר מהצפי.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, בעוד מדדי המזרח התקרבו לשיא שלא נראה כמותו מאז אוגוסט 2011, לאחר פרסום נתוני התעסוקה המפתיעים בוול סטריט ביום ו' והמשך היחלשותו של הין, המחזקת את היצואניות ביפן.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, עולה בכ-0.8% בשעה זו, ומתקרב לשיא שלא נראה מאז ה-1 באוגוסט 2011. זאת, לאחר פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב ביום ו', אשר היוו הפתעה מסחררת.

לפי הנתונים, נוספו למשק האמריקאי כ-236 אלף משרות בחודש פברואר ושיעור האבטלה ירד ל-7.7% (שנתי). התחזיות בשוק היו מתונות בהרבה וצפו יצירה של כ-163 אלף משרות בלבד ושיעור אבטלה של 7.9%.

נתוני התעסוקה בארה"ב "הראו לעולם כי הכלכלה הגדולה בעולם בהחלט מתחילה לצבור מומנטום, וזה כמובן חיובי לכל השווקים הפיננסיים בכל העולם", אמר מתיו שרווד, מנהל השקעות ב-Perpetual Investments. "החלק הארי של הכלכלה העולמית, ארה"ב, מציגה ביצועים טובים. זה מצדיק ראלי".

מדדי אסיה הוסיפו לערכם כ-11% בממוצע מאז חודש אוקטובר 2012 ועד היום, לאור אופטימיות המשקיעים בתקווה להקלה כמותית ביפן - לאחר הצהרותיו של שינזו אבה, ראש הממשלה היפני, בדבר התוכנית הממשלתית להקלה באינפלציה. היום הצהיר נגיד הבנק היפני המיועד הרוהיקו קורדה, כי ישקול רכישה של נגזרים במסגרת תפקידו כנגיד הבנק - ברמזו להרחבה המדיניות המוניטארית הנוכחית.

Techtronic Industries, יצרנית ספקי אנרגיה, ריכזה עניין.

Sumitomo Mitsui Financial Gr , הבנק הרביעי בגודלו מבחינת שווי שוק ביפן, זינק ביותר מ-5% על רקע הכרזה על תוכנית רכישה עצמית, הנועדה למימון הלוואה ממשלתית שקיבל.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]