ג'ים קריימר: "ברננקי יציל אותנו מארמגדון, הוא לא מוקיון"

גורו ההשקעות ומנחה התוכנית Mad Money, ב-CNBC ביום ו' האחרון: "אני חושב שלשווקים יש אמון גדול בברננקי, הוא הולך להציל אותנו - אני רוצה להאמין בו גם"

מה חושב גורו ההשקעות ג'ים קריימר על נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום ו'? מנחה התוכנית Mad Money סבור כי השיפור באבטלה בארה"ב נובע מהצעדים המוניטאריים של הפדרל ריזרב, בראשותו של היו"ר בן ברננקי - וסבור כי האחרון "הציל את העולם" מקטסטרופה כלכלית עולמית.

"אני חושב שלשווקים יש אמון גדול בברננקי", ציין במהלך שידור ב-CNBC. "אני חושב שהשווקים בעצם מאותתים שברור להם כיצד להתנהל בתקופת הביניים הזו בוושינגטון".

קריימר היה מהתוקפים הגדולים של מדיניות הפדרל ריזרב טרום המשבר הפיננסי של 2008, ובמאמר מפורסם (תחת הכותרת: "הם לא יודעים דבר" / "They know nothing") מ-2007 תקף את מדיניות הבנק המרכזי, על כך שאינו עושה מספיק כדי לטפל במשבר.

"לאחר מכן צחקו עלי במהלך דיוני הריבית, אבל היום מתייחסים אליו (אל ברננקי) כמו אל דת", אמר קריימר ביום ו' האחרון. "אנשים יכולים להשתנות, אני חושב שברננקי השתנה. אני רוצה להאמין בו. אני מסרב להאמין שהוא מוקיון, אני חושב שהוא הולך להציל אותנו ואני אוהב להיות בעמדת מיעוט בנושא הזה".

הפדרל ריזרב, נזכיר רוכש מדי חודש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 85 מיליארד דולר במסגרת תוכנית ההרחבה הכמותית השלישית שלו, כאשר מתחילת המשבר הפיננסי של 2008 רכש הבנק בראשותו של ברננקי מעל ל-2 טריליון דולר באיגרות חוב. בנוסף, שומר ה'פד' על מדיניות ריבית אפסית, במטרה לשמור על אשראי זול בשוק האמריקני.

אך מה יקרה כאשר הריבית תעלה? "למה כאשר הריבית תעלה, אנשים טוענים שיהיה כאן ארמגדון? למה אי-אפשר להתייחס לזה כצעד שנובע משיפור בכלכלה? אם ה'פד' מפסיק לשמור על הריבית אפסית, זה אומר שבעצם שהשוק לא זקוק יותר לריבית הנמוכה - האם זו באמת בעיה?". לסיכום, ציין: "אני סבור שהכלכלה האמריקנית תמשיך להשתפר".