משתתפי מרתון ת"א דורשים: "בטלו גם את המקצים הקצרים"

זעם בקרב משתתפי מרתון ת"א: "גם לנו חם", הם אומרים - ודורשים ביטול של כל המקצים, ולא רק של מקצה 42 הק"מ שנדחה בשל השרב הצפוי ביום שישי

זעם בקרב משתתפי מרתון תל-אביב: "גם לנו חם", הם אומרים, ודורשים ביטול של כל המקצים, ולא רק של מקצה 42 הקילומטרים (בו ישתתפו כ-2,500 רצים), שנדחה בשל השרב הצפוי ביום שישי הקרוב.

בעקבות הנחיות משרד הבריאות, החליטה עיריית תל-אביב לדחות את המקצה של 42.2 ק"מ בשבוע, אך את 6 המקצים האחרים, בהם ישתתפו 33,000 רצים, החליטה שלא לדחות, אלא להקדים את שעות הזנקתם. כל מקצה מוזנק בשעה אחרת, והאחרון - מרוץ הידידות של 4.2 ק"מ - ייצא לשעה 8:40.

רצים שאמורים להשתתף ב-6 המקצים האמורים זועמים על האפליה לטענתם ודורשים ביטול של כל המקצים או לחילופין החזר כספי, כפי שעיריית תל-אביב מאפשרת למשתתפי המקצה המלא, שבשל הדחייה בשבוע ימים לא מעוניינים להשתתף.

ההרשמה למרתון "ג'ילט" תל-אביב (שכבר נסגרה) כרוכה בתשלום של 240 שקל (בהרשמה רגילה) ו-280 שקל (בהרשמה מאוחרת) למקצה המלא; 185 ו-220 שקל בהתאמה להשתתפות בחצי מרתון; 10 ק"מ - 135 שקל ו-170 שקל בהתאמה; מרוץ אופני יד ומרוץ רולר בליידס - 185 ו-220 שקל בהתאמה; ואילו מרתון ילדים עולה 40 שקל בשתי ההרשמות.

בהודעה שהוציאה בדבר השינויים, ציינה עיריית תל-אביב כי שקלה מספר חלופות שנפסלו, בהן דחיית כל האירוע ליום שישי הבא, מה שלא מתאפשר בשל ביקור הנשיא ברק אובמה בישראל.

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "משרד הבריאות המליץ לדחות את המקצה המלא (42.2 ק"מ) בלבד. על-פי חוות-דעתם של אנשי הפיזיולוגיה של המשרד, ניתן לקיים מרוצים שיסתיימו עד השעה 9:30 ואשר דורשים מאמץ שאינו עולה על חצי מרתון.

"עם זאת, יש לציין כי העירייה שקלה מספר חלופות שנפסלו, בהן דחיית כל המקצים בשבוע - חלופה שנפסלה בשל ביקור אובמה ומצבת השוטרים הדרושה לשם כך".