אב חייב 300 אלף שקל מזונות - הציע לפרוס את החוב ל-125 שנה

האב לא שילם מזונות בגין בנו הקטין במשך 8 שנים, והציע לשלם 200 שקל בחודש במשך 1,500 חודשים, כלומבר במשך 125 שנה ■ האב כן העביר לבנו סכום של 10,000 שקל במשך השנים - רק אחרי שננקטו נגדו הליכי הוצאה לפועל

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דחה בקשתו של אב להפחתה בתשלום מזונות עבור בנו הקטין, שהצטברו לסך של 300 אלף שקל במשך 8 שנים, שלא שילם.

התשלום החודשי שהאב חייב לשלם הגיע ל-2,600 שקל בחודש, והוא הציע לבית המשפט לפרוס את החוב ולשלם 200 שקל בחודש - ובמילים אחרות, פריסת תשלום ל-1,500 חודשים, 125 שנה (!).

סגנית נשיאת בית המשפט, השופטת נילי מימון, דחתה כאמור את בקשת האב, וקבעה כי הוא בא בידיים לא נקיות ובחוסר תום-לב, לאחר שלא העביר במשך 8 שנים את התשלום לאשתו בגין בנו הקטין. האב כן העביר סכום של 10,000 שקל במשך השנים - רק אחרי שננקטו נגדו הליכי הוצאה לפועל.

האב טען כי הוא לא שילם ולא חייב לשלם מזונות כי בנו בן ה-16.5 הוא בן מרדן. השופטת מימון דחתה גם את הטענה הזו, והסתמכה על דברי האם כי הבן דווקא רצה בקשר עם אביו במהלך השנים, וגם היום הוא רוצה בכך, על אף שהתאכזב מהתנהגות אביו כלפיו. בנוסף, האב גם לא הגיש במשך השנים כל בקשה להסדרי ראייה עם בנו.

השופטת דחתה גם את טענות האב כי הוא אינו מסוגל לעבוד, וקבע כי האב שינה גירסותיו במהלך המשפט ולא הוכיח כי כושר העבודה שלו נפגם.

בכתב התביעה טען האב כי הוא מרוויח 3,000 שקל בחודש מעבודות מזדמנות, ובחקירתו ניסה להכחיש ולחזור בו מדבריו. הוא טען כי הוא עבד כרגיל עד שאושרה לו הבטחת הכנסה - מה שמעיד כי לאחר האישור הוא הפסיק לעבוד מיוזמתו.