וול סטריט; ה-S&P ננעל כ-2 נקודות משיא כל הזמנים

הדאו ג'ונס חצה לראשונה את רף ה-14,500 נקודות ■ הקיפאון במו"מ בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע לקיצוצים נמשך ■ בזירת המאקרו: התביעות לדמי אבטלה ומדד המחירים ליצרן ■ טאואר חתמה על הסדר עם הבנקים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים, כאשר מדד הדאו ג'ונס חותם רצף של 10 ימי עליות וננעל שוב בשיא היסטורי של יותר מ-14,300 נקודות. גם מדד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים - שעומד על רמה של 1565.80 נקודות ונקבע באוקטובר 2007. בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה כמו גם מדד המחירים ליצרן של חודש פברואר, שסיפקו דלק לעליות.

רצף העליות של הדאו ג'ונס, הארוך ביותר מאז נובמבר 1996, מכפר במעט על הקיפאון במגעים בין הרפובליקנים לדמוקרטים בכל הנוגע לניסיונות לבטל את חבילת הקיצוצים שנכנסה לתוקף בתחילת החודש בהיקף של 85 מיליארד דולר. אובמה צפוי לחזור הערב לגבעת הקפיטול בניסיון להגיע לפשרה בעניין, אך בריאיון שהעניק אתמול הנשיא לרשת ABC הוא אמר כי "בסופו של דבר ייתכן מאוד שצריך להודות שהפערים בין הצדדים גדולים מדי".

נעבור לאירופה שם התכנסו הערב מנהיגי אירופהלפסגה בת יומיים שתיערך בבריסל בירת בלגיה. המנהיגים ידונו במשבר החוב ביבשת ובעיקר בבעיית האבטלה בקרב הצעירים ותוכניות הצנע המונהגות בחלק מהמדינות. ראשי המדינות ינסו להסכים על תוכניות לעידוד הצמיחה באותן מדינות במקום תוכניות הצנע.

לקראת הפסגה וכצעד של התגרות, פרסמה גרמניה אתמול את התקציב שלה לשנת 2014 שכולל קיצוץ של למעלה מ-5 מיליארד דולר בהטבות סוציאליות. גורמים בממשלת גרמניה טוענים שעיתוי הפרסום אינו מקרי ושהוא נועד לשלוח מסר לממשתפים של הפסגה כי ניתן להציג תקציב מאוזן ולרשום באותה העת צמיחה.

נחזור לארצות הברית ולנתוני המאקרו שהתפרסמו היום. בין הנתונים ניתן למצוא את התביעות החדשות לדמי אבטלה שרשמו ירידה נוספת לרמה של 332 אלף תביעות חדשות וזאת לעומת צפי לעלייה לרמה של 350 אלף תביעות חדשות לעומת 340 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שעבר. באותה שעה התפרסם גם מדד המחירים ליצרן של חודש פברואר שרשם עלייה של 0.7% וזאת לעומת צפי לעלייה של 0.6% וזאת לאחר עלייה של 0.2% בחודש ינואר.

סמסונג משיקה את הגלקסי 4 - אפל תוקפת

חברת סמסונג צפויה להשיק במהלך הלילה את הגירסה החדשה של מכשיר הדגל שלה בתחום הסמארטפונים - הגלקסי אס 4. לקראת ההשקה תקף בכיר בחברת אפל את סמסונג וגוגל על כך שחלק ניכר ממשתמשי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל משתמשים בגירסה ישנה יחסית, ושמערכת ההפעלה של הגלקסי אס 4 הינה בת יותר משנה.

חברת השבבים טאואר הודיעה היום על הסדר חוב עם הבנקים לאומי והפועלים. ההסכם מאריך את המח"מ (משך חיים ממוצע) של הלוואות של החברה ומקטין ב-75 מיליון דולר את חובות החברה שמועד פירעונן בשנים 2013-2014. החברה צריכה להחזיר לבנקים הגדולים חובות בסך 131 מיליון דולר ב-10 תשלומים עד יוני 2016, מתוכם 30 מיליון דולר עד סוף 2014.

האנליסט בוריס פיקר מבנק ההשקעות אופנהיימר בניו יורק פרסם סריקה חדשה על מניית פרולור . פיקר טוען שפרולור היא מניה שלא מסתכלים עליה הרבה משקיעים אך היא מעניינת ואטרקטיבית במחיר הנוכחי. מסקנתו היא שלחברה יש פרופיל מצוין של תשואה צפויה לעומת סיכון, תרופה מובילה מעולה. מחיר היעד שלו 7 דולר ב-12 החודשים הבאים.