טבע: טיפול בלקווינימוד - ירידה משמעותית בסיכון לנכות

במחקר נערכה השוואה של יעילות הטיפול בלקווינימוד בקרב חולים שקיבלו את התרופה במשך 36 חודשים (התחלה מוקדמת), בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול בלקווינימוד במשך 24 חודשים

חברת טבע וחברת אקטיב ביוטק מדווחות על הצלחה בשלב ההמשך של מחקר ה- ALLEGRO שלב III אשר העריך את הנכות המצטברת ואת הבטיחות של תרופת הלקווינימוד במתן אוראלי במטופלים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית אשר קיבלו טיפול בשלב מוקדם יותר של המחלה, בהשוואה למטופלים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מאוחר יותר.

במחקר נערכה השוואה של יעילות הטיפול בלקווינימוד בקרב חולים שקיבלו את התרופה במשך 36 חודשים (התחלה מוקדמת), בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול בלקווינימוד במשך 24 חודשים (התחלה מאוחרת).

לקווינימוד היא תרופה בפיתוח, במתן אוראלי, אחת ליום הנמצאת במחקר שלב III עבור טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית.

מתוך 864 חולים בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית שהשתתפו במחקר ה-ALLEGRO המקורי, 97% השתתפו בשלב ההרחבה הפתוח ו-87% מהמטופלים סיימו במסגרת זו שנה אחת. במהלך כל תקופת המחקר (השלב המקורי ושלב ההרחבה), חולים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מוקדם יותר של המחלה היו בעלי סיכוי נמוך יותר לנכות מצטברת בהשוואה לחולים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מאוחר יותר (סיכון של 11.8% לעומת 16.7% להתקדמות בנכות מצטברת).

"תוצאות המחקר ארוך הטווח מעידות כי הטיפול בלקווינימוד עשוי לספק תועלת מהותית בשלבים המוקדמים של טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, כמו גם לעכב נכות מצטברת, דבר המהווה את המטרה העיקרית של הטיפול בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית", אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא מחקר ופיתוח גלובלי והמדען הראשי של טבע. "פיתוח הפרופיל הקליני של הלקווינימוד כלל שלל תגליות מלהיבות אודות מנגנון הפעולה היחודי של התכשיר. אנחנו מעודדים באותה מידה גם על ידי הנתונים הפרה-קליניים הקיימים המצביעים על פוטנציאל התכשיר להשפיע על תהליכי ניוון עצביים".

ממצאי המחקר אף תומכים בפרופיל הבטיחות והסבילות הגבוה של לקווינימוד בקרב חולי טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. לא נמצאו תופעות לוואי חדשות במהלך שלב ההרחבה של המחקר.

בנוסף, ניסוי פרה-קליני במודל בעלי חיים הדגים את היכולת של לקווינימוד להעלות את רמת האקסונים התקינים והאוליגודנדרוציטים במוח. נתונים אלה עשויים להעיד כי ללקווינימוד יכולות לשיקום עצבי ותכונות אנטי-דלקתיות.

מטבע נמסר כי תוצאות שני המחקרים יפורסמו לקהילה המדעית לאחר ניתוח מלא של הנתונים.