העליון הפך את החלטת המחוזי והחזיר לחברת א.לוי נכס בת"א

מדובר בנכס של 3,000 מ"ר בדרך בן-צבי בת"א שהחברה רכשה למטרת השקעה

אחרי סחבת משפטית שנמשכה יותר מ-4 שנים, בית המשפט העליון החזיר לחזקתה של חברת הנדל"ן א. לוי אחזקות נכס בתל-אביב. מדובר בנכס שנרכש על-ידי החברה למטרת השקעה, הממוקם בדרך בן-צבי בתל-אביב.

בכך קיבל העליון את הערעור של החברה ודחה את החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, שביטל את עסקת המכר לבקשת צד שלישי לעסקה שהחזיק מספר מועט של מניות בנכס.

הנכס המדובר, המשתרע על שטח של 3,000 מ"ר, כולל תחנת תדלוק, מתקן שטיפת מכוניות, חנות ומשרדים, המתופעלים כולם על-ידי חברת סונול. בנוסף, בחלק המערבי של המגרש קיים מבנה מסחרי בעל שתי קומות, הכולל כ-700 מ"ר ומושכר לשוכרים שונים. את הנכס רכשה החברה ב-13.1 מיליון שקל לפני מספר שנים.

בערעור שהתקבל טענה החברה, שיוצגה בידי עורכי הדין רונן מטרי, לירון כהנא וליאור אלדר ממשרד מטרי מאירי ושות', כי זכויותיה קופחו באופן בו התנהל ההליך המשפטי בבית המשפט המחוזי בחיפה.

בהליך המדובר דן בית המשפט בפשיטת-רגל של צד שלישי המחזיק בזכויות מיעוט בנכס, וקבע כי בית המשפט הדן בעניינו אינו יכול להתערב בהליך.

העליון ביטל את ההצהרה על ביטול העסקה והורה כי המשך ההתדיינות המשפטית במערכת היחסים שבין החברה לבין מוכרי הנכס ייערך בבית המשפט האזרחי המוסמך לכך.

בהחלטת העליון כתב השופט אליקים רובינשטיין כי ההליך בבית המשפט המחוזי לא היה במקומו, שכן מדובר בנושא שצריך היה להתברר בתביעה רגילה ולא בבקשה למתן הוראות בתיק פשיטת-רגל, וכן נוכח הזיקה הנמוכה, כ-9% לכל היותר מהעסקה השייכים לפושט-הרגל.

חברת א.לוי דיווחה על ההחלטה לבורסה. במסגרת הדיווח נכתב כי "בית המשפט העליון דן בערעור וביטל את פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי, באופן לפיו הסכם העקרונות לרכישת הנכס שריר, תקף ומחייב.

"יוזכר כי כתוצאה מפסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי נגרע הנכס מספרי החברה, וזאת עד לבירור תוצאת הערעור. לפיכך, רשמה החברה בדוחותיה הכספיים ליום 30.9.2011 הפסד בסך של 14.69 מיליון שקל.

"לאור האמור לעיל, החל מהדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013 תסווג החברה את הנכס בדוחותיה כנדל"ן להשקעה, והרווח שינבע מרישום כאמור, אשר צפוי להיכלל בדוחות אלה, צפוי להסתכם בכ-15 מיליון שקל".