בנק ישראל לדיסקונט: להעלות ל-14 גיל השימוש בכרטיס נטען

הורה להעלות את הגיל שבו ניתן להשתמש בכרטיס 2GO ■ דיסקונט: "הנפקת הכרטיס - ע"י ההורה"

בעקבות דרישת הפיקוח על הבנקים, בנק דיסקונט העלה את הגיל שבו ניתן להנפיק כרטיס נטען מ-12 ל-14 שנים, כך נודע ל"גלובס". הסיבה היא שלפי כללי בנק ישראל, לא ניתן להנפיק כרטיס נטען מתחת לגיל 14.

לפני כחודש השיק דיסקונט את התכנית "דיסקונט משפחה", שלפיה לקוחות שיצהירו שיש ביניהם קשר משפחתי יוכלו ליהנות מהטבות במבנה דומה לתוכניות של קבוצות רכישה.

משיכה של עד 400 ש' ביום

בין ההטבות שהציע הבנק, כרטיס מפתח 2GO המאפשר משיכת מזומנים של עד 400 שקל ביום וביצוע עסקאות של עד 400 שקל ביום. כרטיס זה מאפשר למעשה להורים להעביר כסף לילדים. "יופי של פתרון כשצריך להעביר מזומנים מיד ועכשיו למישהו שלא נמצא על יד", נכתב באתר הבנק. כאשר הבנק השיק את התוכנית, הוא הודיע כי קטינים החל מגיל 12 יוכלו להשתמש בכרטיס.

בבנק ישראל לא אהבו את הרעיון, שכן הוא אינו תואם את נוהל בנקאי תקין מספר 416, שלפיו לא ניתן להנפיק כרטיס חיוב לקטין מתחת לגיל 16. החוק מאפשר אמנם הנפקה מגיל 14 ומעלה, אבל גם זאת רק לאחר קבלת אישור של המפקח על הבנקים.

הפיקוח על הבנקים, בראשות דודו זקן, פנה לאחר פרסום התוכנית לבנק, בניהול ראובן שפיגל. בבנק מיהרו לתקן את התנאים, הגישו בקשה וקיבלו אישור להנפיק את הכרטיס, אך לגילאי 14 ומעלה בלבד.

מדיסקונט נמסר בתגובה: "במסגרת פרויקט המשפחה מציע הבנק כרטיס 2GO הנטען על ידי הורי הקטין ומחשבונו של ההורה, ועל ידי כך מאפשר לקטין רכישת מוצרים והוצאת מזומנים באופן מבוקר ובטיחותי. יודגש שעצם הנפקת הכרטיס הוא בסמכות מפורשת של ההורה של הקטין בטרם תבוצע הנפקת הכרטיס וטעינתו במהלך חיי הכרטיס אף היא נעשית על ידי ההורה ומחשבנו. לפיכך, ההפניה להוראת ניהול בנקאי תקין 416 אינה ממין העניין".