במסגרת המאבק בבועה: איסור על רכישת דירה שנייה בבייג'ין

עיריית בייג'ין החליטה על הצעדים בניסיון לבלום את התנפחות בועת הנדל"ן בסין ■ בין ההגבלות הנוספות: הגדלת תשלום המקדמה על דירה שניה ומס של 20% על רווח מהנדל"ן

במסגרת המאמצים בסין להתמודד עם הבועה המתפתחת בשוק הנדל"ן המקומי, החליטו בעיריית בייג'ין, בירת המדינה, להטיל מספר מגבלות. המגבלה העיקרית הינה האיסור על משק בית הכולל בן אדם אחד לקנות יותר מדירה אחת, והגדלת סכום המקדמה עבור כל הרוכשים של דירות נוספות.

על פי סוכנות הידיעות הרשמית של סין Xinhua, התקנות החדשות ייכנסו לתוקפן החל ממחר. הסוכנות מדווחת כי יוטל מס בשיעור של 20% על הרווחים מהנדל"ן. המהלך הזה של מועצת העירייה צפוי לגרום לעלייה בשיעור הגירושים בקרב זוגות צעירים (ברוב המקרים זה יהיה על הנייר בלבד) על מנת שיוכלו לרכוש יותר מדירה אחת.

"המהלך הזה ירגיע את התושבים בנוגע למחירי הדירות", אמר יי זיאנרונג, חוקר באקדמיה הסינית למדעי החברה ויועץ של הקבינט. "אך באותו הזמן, ההגבלה על רכישת הדירה לא תשנה את היקף הביקוש. ונראה כי הצעדים של עיריית בייג'ין מיועדת עבור טיפול בבעיה לטווח הקצר במקום לנסות לפתח את השוק בצורה בריאה לטווח הארוך".

על פי נתונים של משרד הסטטיסטיקה הרשמי של סין מחירי הדירות בעיר הבירה עלו בחודש פברואר ב-5.9% לעומת חודש פבראור אשתקד - העלייה הגדולה ביותר מאז חודש פברואר 2011. בין השנים 1998 ועד שנת 2011 נרשמה עלייה של כ-160% במחירי הדירות ברחבי המדינה.