JWT הודו פיטר עובדים עקב שערוריית קמפיין פורד

זאת אחרי שמודעות סקסיסטיות שהוכנו לפורד, אך לא אושרו על-ידה, דלפו לרשת

שערוריית המודעות הסקסיסטיות שהוכנו על-ידי משרד הפרסום JWT India עבור חברת פורד, ממשיכה לעורר גלים: משרד הפרסום הודיע כי מספר עובדים שאחראים להכנת המודעות פוטרו. פורד עצמה הודיעה כי למרות הסקנדל, היא לא מתכוונת לעזוב את משרד הפרסום.

הפרשה החלה לעורר סערה, לאחר שמספר מודעות סקסיסטיות דלפו לרשת, וזאת עוד בטרם אושרו על-ידי החברה ובטרם פורסמו באמצעי המדיה.

המודעות, שבהן נראות נשים קשורות בבגאז' של הרכב, עוררו סערה ומחאה ציבורית. באחת המודעות האיורים של הנשים הקשורות הן של פריס הילטון וככל הנראה קים קרדישיאן, ואילו במודעה אחרת מאויר בתפקיד הנהג סילביו ברלוסקוני.

הסלוגן שמלווה את המודעות הוא: Leave your worries behind with Figo's extra large boot.

המודעות נולדו, ככל הנראה, מגחמה קריאטיבית של מספר עובדים במשרד הפרסום, אשר אף העלו אותן לפרסום באתר הקריאייטיב Ads of the World.

מלבד התוכן הפרובוקטיבי, העיתוי שבו המודעות נחשפו היה גרוע במיוחד. בחודשים האחרונים מתמודדת הודו עם גל של תקיפות מיניות נגד נשים, והנושא נפיץ במיוחד על רקע מחאה ציבורית נרחבת.

דובר פורד, כריס פראוס, אמר כי "החקירה בנושא המודעות המזויפות נמשכת. כמובן שיינקטו צעדים נגד האחראיים. זה קרה כנראה בגלל פעילות אינדיבידואלית של מספר עובדים. למרות זאת, יש קשר עמוק בין פורד לבין JWT, ולא נוציא את התקציב למכרז. זו תקרית מאוד חמורה, והיא מטופלת בהתאם. גם היועצים המשפטיים שלנו נמצאים בתמונה".

יש לציין כי הקשר בין פורד ל-JWT הוא כלל-עולמי ונמשך כבר שנים. JWT מסרה כי "המודעות חסרות הטעם מעולם לא היו אמורות לעלות באמצעי המדיה, וגם לא להיות מופצות ברשת. פיטורי העובדים היו צעד הכרחי בלקיחת האחריות על המקרה ובהבטחה כי דברים כאלה לא יקרו שוב לעולם".