נשיא ניוז קורפ לשעבר הציע חצי מיליארד דולר עבור אתר hulu

פיטר צ'רנין רוצה לחזור להיות הבעלים של אתר הזרמת סדרות הטלוויזיה האמריקאי ■ הכנסות אתר hulu צמחו ב-2012 לכ-695 מיליון דולר

סמנכ"ל התפעול והנשיא לשעבר של תאגיד התקשורת ניוז קורפ, פיטר צ'רנין, מוכן לשלם חצי מיליארד דולר עבור אתר הזרמת סדרות הטלוויזיה האמריקאי hulu.

האתר נמצא, בין היתר, בבעלות ניוז קורפ, ובתפקידו הקודם שימש צ'רנין כדירקטור באתר. כעת, בהיותו בעל חברת אחזקות המדיה The Chernin Group, הוא מעוניין לשוב אל הולו בתור הבעלים - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

הקשר של צ'רנין והולו לא מסתיים רק בתפקיד הדירקטור שמילא באתר, שמאפשר הזרמת סדרות טלוויזיה בחינם תמורת צפייה בפרסומות או באמצעות מנוי פרימיום. מלבד ניוז קורפ, דיסני ו-NBC, אחד הבעלים המקוריים של הולו הייתה קרן ההשקעות Providence Equity. קרן זו השקיעה בחברת המדיה של צ'רנין, לאחר שעזב את ניוז קורפ ב-2009.

הקרן עצמה כבר הספיקה לרשום אקזיט מהולו, לאחר שבנובמבר אשתקד מכרה את אחזקותיה בהיקף של 10% לשאר השותפות ב-200 מיליון דולר, מה ששיקף לחברה שווי של 2 מיליארד דולר.

העניין שמגלה צ'רנין בהולו נולד לאחר שבחודש שעבר החליטו השותפים באתר לנסות ולמצוא רוכש או שותף חדש בחברה. מהלך זה מצטרף להודעה בתחילת השנה של המנכ"ל ג'ייסון קילר על עזיבתו את התפקיד.

על-פי העדכון האחרון באשר לנתונים הכספיים של האתר, ההכנסות של הולו ב-2012 הגיעו לכ-695 מיליון דולר. רף ההכנסות מייצג צמיחה של 65% לעומת הכנסות של 420 מיליון דולר ב-2011 שרשם שירות הסטרימינג של תוכניות טלוויזיה בארה"ב. יתרה מזאת, מדובר בקצב גידול גבוה יותר מזה שנרשם בין 2011 ל-2010.

דוברו של צ'רנין לא הגיב לידיעה ברויטרס, וכך גם הדוברים של הולו, ניוז קורפ ודיסני.