מחר ועידת הנדל"ן של "גלובס": מדיניות דיור לאומית במוקד

הצעת החוק אותה מקדם המכון לרפורמות מבניות מעניקה קניין וזכויות בנייה לדיירים ב-187 שכונות מצוקה ומאפשרת התחדשות עירונית ודיור בהישג יד ל-750 אלף המשפחות באזורים אלו

מליאת הפתיחה שתתקיים במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן 2013 של "גלובס" במעמד שר השיכון אורי אריאל ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר תעסוק ב"מדיניות דיור לאומית".

מדיניות דיור לאומית ארוכת טווח, כזו שנותרת על כנה גם בעת חילופי שלטון, מאפיינת כל מדינה מערבית מתוקנת. הגיעה העת שגם בישראל תהיה מדיניות לאומית, ברורה וחד-משמעית, בתחום הדיור.

הצעת החוק אותה מקדם המכון לרפורמות מבניות ביוזמת עו"ד שרגא בירן מעניקה קניין וזכויות בנייה לדיירים ב-187 שכונות מצוקה ומאפשרת התחדשות עירונית ודיור בהישג יד ל-750 אלף המשפחות באזורים אלו. זאת באמצעות יישום מדיניות דיור לאומית כשכל סמכויות ההוצאה מין הכוח אל הפועל מרוכזות בידי הרשות הלאומית להתחדשות עירונית ודיור בהישג יד.

החוק נועד לייצר הון נכסי למעמדות הנמוכים שייהנו מזכויות פיתוח ובנייה בשווי של כ-500% ואף יותר. החוק יאפשר בעלות בפועל על 2-3 יחידות דיור שישמשו לדיור או למכירה וכאמצעי לשיפור ניידות חברתית לדור ההורים ולדור הילדים. זאת, במטרה לצמצם פערים נוכחיים ועתידיים בחברה הישראלית.

הצעת החוק מתבססת על הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל (2009) ומרכזת את הוראות החקיקה בנוגע להכרזת שכונות העוני בישראל כמתחמי התחדשות עירונית; שיקום השכונות; הגדרת בעלי הדירות כזכאים על פי החוק לאשכול זכויות הנגזר מחלקו של הזכאי במתחם להתחדשות; והגדרת ההשלמה הקרקעית שתכלול את השטחים הכלואים והסמוכים במתחם או העוטפים אותו, אשר גם מהם ייגזרו זכויותיו של הזכאי.

ועידת ישראל לנדל"ן 2013 של "גלובס" תציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל עם כניסתה של הממשלה החדשה. בוועידה ישתתפו בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד.

ועידת ישראל לנדל"ן 2013 של "גלובס" תתקיים מחר (ג').

ניתן להיכנס לאתר הוועידה דרך הקישור: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=5323&leadid=454