פירון: "בלי לימודי ליבה, מוסדות חרדיים לא יקבלו תקציבים"

שר החינוך מסמן את המטרה: לא עוד מימון מוסדות לימוד חרדיים שלא ישלבו בתוכנית הלימודים את מקצועות הליבה - מתמטיקה, אנגלית ואזרחות ■ פירון: "המדינה לא יכולה לממן משהו שמנוגד לאינטרס שלה"

לימודי ליבה - או שאין כסף: שר החינוך שי פירון סיפר בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" על תוכניותיו במשרד החינוך, אליו נכנס רק לא מזמן. אחת המטרות הראשיות: שלילת תקציבים ממוסדות שלא ילמדו את מקצועות הליבה - אנגלית, מתמטיקה ואזרחות.

"על מוסדות החינוך החרדיים לבחור בין שתי חלופות - לימודי ליבה, או ויתור על שילובם בתוכן החינוכי - מה שיגרור שלילת תקציבים", מזהיר שר החינוך פירון. "אתם רוצים כסף מהמדינה? לימודי הליבה הם התנאי של המדינה. אם אתם לא איתי, אני לוקח את הכסף", הבהיר.

לדבריו של פירון, אמנם מדובר במוסדות פרטיים שמשרד החינוך לא יכול לכפות עליהם מה ללמד, אך אין כל סיבה שמשרדו יתקצב אותם. "המדינה לא יכולה לממן משהו שהוא בניגוד לאינטרס שלה", אמר השר.

בכוונתו של פירון לנהל משא-ומתן עם כלל הגורמים במערכות החינוך בטרם ישלול את התקציבים. "אני מעוניין להגיע להסכמה על לימודי הליבה. כל עוד השיח רלוונטי ארצה לנהל אותו. ברגע שארגיש שהשיח הפך למטרה ולא לאמצעי - לא אהיה בסיפור הזה", הבהיר השר. "המטרה היא להגיע להסכמה - אם לא נגיע לכך, אנחנו צפויים למאבק לא פשוט. מוסדות שילמדו ליבה יתוקצבו ב-100%. מי שלא - ייפגע", סיכם פירון.