אושר: הזדמנות תוכל להצטרף לרשיונות "רועי" ו"נטע"

אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית: "החלטתו של הממונה תאפשר לשותפות לממש את האסטרטגיה של פיזור סיכונים וכניסה למספר רשיונות ותאפשר תחרות ממשית בתחום חיפושי הגז בישראל"

בסוף השבוע קיבלה הזדמנות ישראלית אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים להחזיק גם ברישיונות פלאג'יק וגם ברישיונות "רועי" ו"נטע" שבשטח ההיתר הימי "גל". בכך נסללה הדרך של הממונה על ענייני הנפט לאשר את השותפות החדשה שתחזיק ברשיונות "רועי" ו"נטע" בחלוקה הבאה - רציו (70%), אדיסון (20%) והזדמנות ישראלית (10%).

כזכור, בדצמבר 2012 חתמה הזדמנות ישראלית על הסכם עם רציו ולפיו תחזיק השותפות 10% מרשיונות שטח ההיתר הימי, במים עמוקים, "גל" הנמצא כ-150 ק"מ מערבית לנתניה וגובל בחלקו המזרחי בחלק הדרום מערבי של רשיונות "רציו ים" בהם נמצא מבנה "לוויתן".

החתימה על ההסכם הייתה מותנית בקבלת אישור מהממונה על ההגבלים העסקים שהחליט בעבר כי הזדמנות ישראלית תהיה חייבת למכור את אחזקותיה באחד הרשיונות בהם היא מחזיקה (פלאג'יק או ברשיונות בשטח ההיתר "גל") במידה ותוכרז בהם תגלית.

לאחר מחשבה מחודשת, בעקבות שיתוף פעולה עם הגורמים השונים ותוך הבנת הצרכים והמאפיינים של ענף חיפושי הנפט והגז, הממונה על ההגבלים העסקיים נעתר לבקשת הזדמנות ישראלית ובסוף השבוע הוא הודיע כי יאפשר לשותפות, בתנאים שקבע, להחזיק הן ברשיונות פלאג'יק והן ברשיונות "נטע" ו"רועי" ובכלל זה הזכות לקבלת תמלוגים ורווחים.

אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, בירך על החלטתו של הממונה ואמר כי השותפות מחכה להתחיל בפיתוח הרשיונות בשטח ההיתר "גל": "ההחלטה העדכנית של הממונה תאפשר להזדמנות ישראלית להמשיך ולממש את האסטרטגיה שלה לפזר סיכונים באמצעות בניית פורטפוליו הכולל מספר נכסי גז. בקופת השותפות כ-30 מיליון דולר שיאפשרו לה להמשיך ולממש את האסטרטגיה ולממן את חלקה ברשיונות השונים תוך קידום תחרות ממשית בתחום".

לאור החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, הממונה על ענייני הנפט צפוי לאשר את השותפים ברשיונות, ולאחר מכן צפויות השותפות לפרסם את תכנית העבודה המתוכננת ברועי ונטע.