התפוח אדום: אפל צוללת בכ-5.6% לשפל של יותר משנה

הסיבה המהותית לירידה: דוח שפורסם ב-DigiTimes, לפיו משלוחי האייפד מיני עלולים לצנוח בעד 30% לרמה של 10 או 12 מיליון יחידות ■ מעבר לכך, אחת הספקיות של אפל חתכה את תחזית המכירות

מניית אפל צוללת בכ-5.6% במסחר בוול סטריט, ונסחרת כעת בשפל של יותר משנה (סביב 400 דולר) בעוד המשקיעים ממשיכים "לזרוק" את המניה בעקבות הירידה החדה בביקושים והחשש כי היא לא תעמוד בתחזית המכירות.

ענקית הטכנולוגיה, שבעבר הייתה המניה החמה ביותר בוול סטריט, נופלת היום (ד') במהלך המסחר לרמה שלא נראתה מאז דצמבר 2012, זאת בעקבות דוח שפורסם ב-DigiTimes, לפיו משלוחי האייפד מיני עלולים לצנוח בעד 30% לרמה של 10 או 12 מיליון יחידות ברבעון , בעקבות ירידה חדה בביקושים.

"אנו ממשיכים לראות סיכונים להערכות המוקדמות של אפל, בעיקר ברבעון השלישי והרביעי של השנה", כך כתב אדוארדס פרקר, אנליסט בחברת לאזארד קפיטל. "הרבעון של יוני עשוי להיות רצוף בהשקות של מוצרים חדשים".

בינתיים, סימנים מוקדמים לירידה בביקושים למוצריה של אפל ניתן לקבל מהספקיות שלה. כך למשל, חברת Cirrus Logic, ספקית שבבים של אפל, צוללת ביותר מ-10% לאחר שסיפקה תחזית שלילית לרבעון הרביעי, שאינה עומדת בתחזיות האנליסטים. גם ספקיות אחרות של אפל, כגון קוואלקום, Avago Technologies, ו- Skyworks, נסחרות גם הן בטריטוריה השלילית.