תושבי השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים יהיו זכאים לזכויות

היועמ"ש וינשטיין: על התושבים המתגוררים בצד ה"ישראלי" של גדר ההפרדה יחולו גם חובות בהתאם לחוק הביטוח הלאומי וחוק ביטוח בריאות ממלכתי

תושבי השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים, המתגוררים בצד ה"ישראלי" של גדר ההפרדה, יהיו זכאים לזכויות ויחולו עליהם חובות בהתאם לחוק הביטוח הלאומי וחוק ביטוח בריאות ממלכתי - כך החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעקבות התייעצות עם היועץ המשפטי של הביטוח הלאומי, עמוס רוזנצוייג.

מדובר בתושבי שכונת צור באהר ושכונת הדואר, הרשומים במרשם האוכלוסין הישראלי, אף שהם מתגוררים מחוץ לשטח מדינת ישראל הריבונית.

עם זאת, סייג ויינשטיין ואמר כי תושבים פלסטיניים שעברו להתגורר באותן שכונות לאחר המועד שבו נקבע תוואי גדר ההפרדה, לא ייחשבו זכאים לזכויות והחובות לפי חוק הביטוח הלאומי וחוק ביטוח בריאות ממלכתי, מאחר שהם "בחרו מרצונם להתגורר בשטחים אלו תוך מודעות לקיומה של הגדר".

הנחיית היועץ ניתנה במסגרת כמה הליכים משפטיים התלויים ועומדים בבתי הדין לעבודה, בתביעות שהגישו תושבי שכונות אלה בדרישה לקבל זכויות סוציאליות, על אף שהם אינם מתגוררים בשטח ישראל.

המדינה הודיעה כי העמדה החדשה שגובשה תעמוד בעינה כל המצב המשפטי והמדיני יעמוד בתוקפו כפי שהוא היום, וכל עוד תתקיים גדר ההפרדה במתכונת הנוכחית.