כץ: באל-על 40 מטוסים ו-6,000 עובדים - לא נערכו לתחרות

שר התחבורה אחרי אישור הממשלה את הסכם שמיים פתוחים: "מאז שאל-על הופרטה, לא נעשה שום רה ארגון בחברה ומנהליה לא השכילו להיערך למבנה התחרותי החדש"

שר התחבורה ישראל כץ, אמר אחרי אישור הממשלה את הסכם שמיים פתוחים, כי "הסכם השמים הפתוחים שאושר הוא בשורה גדולה ויום חג לאזרחי ישראל. עם ישראל יוכל בקרוב לנסוע לאירופה במחירים מוזלים.מדובר בהחלטה הראשונה של הממשלה החדשה שנועדה להוריד את יוקר המחייה בישראל".

עוד אמר כי ההסכם יאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל וייצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור הישראלים. "ההסכם אמור לצרף את ישראל לחלק מהעולם התעופה האירופי, ויהפוך את הטיסות למוצר שווה לכל נפש. בנוסף לכך הוא יפתח בפני ישראל כ- 500 שדות תעופה בכל רחבי אירופה, ללא כל הגבלה".

עוד לדבריו, בשנים האחרונות בוצעו מחקרים רבים שהצביעו על תועלות כלכליות ממשיות כתוצאה מיישום מדיניות תעופה ליברלית של שמים פתוחים, מהבדיקות עולה כי הנהגת שמים פתוחים בתוך מדינות האיחוד האירופי, הגדילה את מספר צמדי הערים שבניהם יש קשר תעופתי ישיר ב-74%, בין השנים 1992-2000. וכי כתוצאה ממדיניות השמים הפתוחים תעריפי הטיסות צנחו בשנים אלה ב-34% ושיעור הגידול השנתי בהיקף הנוסעים גדל ב-9% בשנה בין השנים 1998-2002 לעומת 4.8% לשנה בין השנים 1990-1994.

בניגוד לטענותיהן של חברות התעופה הישראליות, טוען כץ כי "במהלך השנים האחרונות נערכו עשרות ישיבות בנושא השמים הפתוחים בשקיפות מלאה, כאשר נציגי חברות התעופה הישראליות וגורמים נוספים שימשו כמשקיפים במשא ומתן ויכלו להעביר באופן שוטף הערות על הדברים שסוכמו".

כץ מתח ביקורת על ההסתדרות המנסה לדבריו למנוע מהנהלת אל על רה ארגון בחברה. "מאז שאל-על הופרטה, לא נעשה שום רה ארגון בחברה ומנהליה לא השכילו להיערך למבנה התחרותי החדש. באל על יש 40 מטוסים ו-6,000 עובדים, ואילו בחברה אייר ברלין יש 200 מטוסים ו-9,000 עובדים. לפי השוואה זאת היו צריכים להיות באל על 30,000 עובדים", אמר.