הטיפ היומי: הורדת המלצה במקביל להעלאת מחיר היעד

מחלקת המחקר של ברקליס מורידה המלצה למניית פראדה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי", אך מעלה את מחיר היעד מ-68 דולר הונג קונגי ל-80 דולר הונג קונגי

חברת האופנה האיטלקית Prada נסחרת בבורסה של הונג קונג לפי שווי שוק של כ-185 מיליארד דולר הונג קונגי (כ-24 מיליארד דולר אמריקני). החברה עוסקת בעיצוב, ייצור ומכירה של בגדים ואביזרי אופנה יוקרתיים, במספר מותגים מסחריים.

אנחנו מאמינים שהשווי של פראדה הוגן במכפיל של 24 על הרווח הצפוי בשנה הפיסקלית 2014, שמהווה פרמיה של 23% על פני חברות דומות בתחום.

ברבעון הפיסקלי הרביעי של שנת 2013 הרווח התפעולי היה נמוך ב-17% מהתחזיות, על רקע התרחבות נמוכה מהצפוי של שולי הרווח. האפסייד בתחום זה הוא מוגבל, בשל התחזית המתונה לצמיחה במכירות חנויות זהות. החברה צופה צמיחה חד-ספרתית גבוהה במכירות חנויות זהות בשנת 2014, לעומת צמיחה של 14% שנרשמה בשנת הכספים 2013. המותג Miu Miu תרם כ-16% ממכירות פראדה, ללא שינוי. החברה מתכננת להקים עוד חנויות Miu Miu בשנתיים-שלוש הקרובות.

לפי הדוחות האחרונים, המלאי ירד ב-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכם ב-344 מיליון אירו. מדובר בניהול טוב של המלאי.

תרחיש חיובי לחברה כולל שיפור במכירות חנויות זהות והאצה מהירה מהצפוי של הקמת חנויות חדשות ושל המותג Miu Miu. במקרה כזה, על בסיס מכפיל רווח של 15, מחיר היעד שלנו למניה יגיע ל-85 דולר הונג קונגי.

מנגד, התרחיש השלילי כולל התממשות של כמה סיכונים: כישלון בביצוע תוכנית ההתרחבות, האטה בכלכלה העולמית, סיכונים הקשורים לתנודות שערי חליפין וסיכונים הקשורים לשוק האופנה. במקרה כזה, מחיר היעד למניה עלול להגיע ל-46 דולר הונג קונגי.

מכיוון שאנו מעריכים שהשווי הנוכחי של פראדה הוגן, אנו מורידים את המלצתנו למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". עם זאת, אנו מעלים במקביל את מחיר היעד למניית פראדה מ-68 דולר הונג קונגי ל-80 דולר הונג קונגי - כ-11% מעל מחיר השוק הנוכחי. זאת על רקע הדירוג המחודש שלנו למגזר כולו. אנו ממליצים על תעשיית האופנה בהמלצת "נייטרלי".

*** מחלקת המחקר, ברקליס