הקרב על הכיס: רמי לוי מתחיל למכור סמארטפונים בזול

חותך את מחירי הסמארטפונים בשיעור של עד 33% ■ סמסונג גלקסי S3 עולה ברמי לוי 2,140 שקל, לעומת 3,000 שקל באתר היבואן סאני ו-2,300 שקל בבאג

רמי לוי מתחיל למכור דרך אתר האינטרנט שלו סמארטפונים במחירים זולים ביחס לענף. עד היום, מגוון הדגמים שהציעה רשת הסלולר של רמי לוי הייתה מצומצמת מאוד.

מכשיר אייפון 5 של אפל בגרסת 16 ג'יגה יעלה ברמי לוי כ-3,200 שקל, לעומת 3,850 שקל באורנג' או 3,490 שקל באייבורי.

דגם אחר שלוי יעלה הוא ה-S1 של HTC, במחיר של 1,800 שקל. מחירו של ה-S באתר היבואן (טאץ' גרופ) ובסלקום הוא 2,700 שקל.

לוי מציע גם את האקספריה Z (יבוא רשמי) ב-3,350 שקל; אותו מכשיר נמכר באורנג' ב-3,600 שקל. הגלקסי S3 של סמסונג עולה ברמי לוי 2,140 שקל, לעומת 3,000 שקל באתר היבואן סאני ו-2,300 שקל ברשת באג.

לא לפחד מאחריות

המפעילות הסלולריות הוותיקות וגם היבואנים הרשמיים מפחידים מאוד את הצרכנים בנושא האחריות על הסמארטפון שהם רוכשים. בפועל, אם רוכשים מרשת מוכרת כמו באג ועכשיו רמי לוי, אין באמת סיבה לפחד.

האחריות של המפעילות הסלולריות בחלק מהמקרים לא נעימה ללקוח. החל מהודעה שאומרת ללקוח להגיע לאסוף את המכשיר המתוקן מנקודת השירות אולם הסמארטפון לא תוקן, בעיות שחוזרות על עצמן בטלפון למרות שהמכשיר כביכול תוקן, ועד אספקת מכשיר מחודש עם תוכן של לקוח אחר.

גם ביבואנים הרשמיים לא תמיד הכול ורוד. הטכנאים נמדדים במעבדות על-פי קצב העבודה שלהם, והם מוחקים ללקוח תוכן, למרות שביקש שלא יעשו זאת, או סתם מפרמטים את הטלפון ומנקים אבק מהחלקים הפנימיים שלו, בתקווה שזה יפתור את הבעיות. כמובן שלא הטכנאים אשמים, אלא הרצון של בעלי הבית לעמוד בקצב עבודה מסוים ולא תמיד ריאלי.

לא מדובר במקרים שכיחים, אלא בתופעות, לפעמים קיצוניות, בשירות של המפעילות הסלולריות והיבואניים הרשמיים. דבר זה מצביע על כך ששירות לא טוב יכול להגיע גם במעבדה רשמית וגם במעבדה לא רשמית. לכן, אולי כדאי לקחת בחשבון ששירות גרוע יכול להיות בכל מקום, ואולי עדיף לשלם פחות במקום יחסית מוכר.

ברמי לוי מבטיחים שירות שלא נופל מהמתחרים, 12 תשלומים, שליחת המכשיר כבר מהיום למחרת (ללא הגעה פיזית ללקוח), 20 נקודות שירות, אספקת מכשיר חלופי ותיקון עד 10 ימי עסקים.