שביתה איטלקית? 28 נהגי קטרים הודיעו שהם "חולים"

ברכבת מעריכים כי "המגיפה המסתורית" שפקדה את נהגי הקטרים קשורה למעבר לסידור ממוחשב של משמרות העבודה של הנהגים ■ ההנהלה: הם נוהגים בפועל רק 3.8 שעות ביום במשמרת של 7 שעות

שביתה איטלקית? הרכבת מזהירה משיבושים בתנועת הרכבות היום (ד') שילכו ויחריפו החל מהשעה 10:30, לאחר שאמש (ג') הודיעו לפתע 28 נהגי קטרים כי לא יתייצבו הבוקר לעבודה עקב מחלה.

הנהלת הרכבת כבר נערכת לשלוח רופאים לערוך ביקורי בית אצל החולים, ובמקרה שיתברר כי מדובר בעיצומים מוסווים, שוקלת ההנהלה לפנות לבית המשפט.

ברכבת מעריכים כי "המגיפה המסתורית" שפקדה את נהגי הקטרים קשורה למעבר לסידור ממוחשב של משמרות העבודה של הנהגים. בנוסף לכך שהנהגים כבר אינם יכולים "להסתדר" במשמרות מול סדרן אנושי, החליטה הרכבת להפסיק נוהג שאפשר לנהגים לעבוד פחות משעות העבודה בפועל.

לטענת הנהלת הרכבת, נהגי הקטרים ברכבת ישראל נוהגים בפועל רק 3.8 שעות בכל משמרת של 7 שעות וחוסכים בדרך זו 11 שעות עבודה שבועיות, ששווין הכספי מגיע ל-90 אלף שקל לשנה. על-פי ההנחיות החדשות נדרשים נהגי הקטרים לנהוג 6 שעות לפחות במשמרות של 8.5 שעות.

ברכבת מציינים להשוואה כי נהגי אגד נדרשים למשמרות של 12 שעות שמתוכן 9 שעות נהיגה. גם הממוצע העולמי לנהגי קטרים גבוה משמעותית משעות העבודה בפועל של נהגי הקטרים הישראלים.