מי יחליף את יחליף את מודי כידון כיו"ר איגוד חברות הפרסום?

בעוד כחודשיים צפויות להיערך בחירות באיגוד, שבהן ייבחר יו"ר חדש וכן 10 חברי הנהלה ■ גורמים בענף הפרסום לוחצים על יורם באומן להתמודד על תפקיד היו"ר

בעוד כחודשיים, בסוף חודש יוני, צפויות להיערך בחירות באיגוד חברות הפרסום. בבחירות אמורים להיבחר חברי הנהלה חדשים ויו"ר שיחליף את מודי כידון, המחזיק בתפקיד מאז 2009. כידון עצמו לא יתמודד מחדש, שכן הוא השלים את מכסת הכהונה האפשרית לפי תקנון האיגוד.

בענף הפרסום מקובל זה שנים ארוכות שעל סדר היום מונחת מועמדותו של אדם אחד הנהנה מתמיכה רחבה בענף, ותהליך אישורו בהצבעה הוא כמעט אוטומטי. לרוב נערכות הבחירות לתפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום מדי שנתיים, במקביל לבחירת חברי ההנהלה.

ל"גלובס" נודע כי בתקופה האחרונה מופעלים לחצים רבים על הפרסומאי יורם באומן, יו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, כדי שייקח על עצמו את התפקיד.

באומן עונה לכאורה על הפרופיל המקובל של יו"ר איגוד: הוא נמנה על דור מייסדי המשרדים, נחשב לאדם כמעט חסר אויבים בתעשייה, עם קשרים אמיצים גם בקרב המפרסמים וגם בענף הפרסום עצמו.

באומן נחשב למועמד מועדף, אך שם נוסף שעולה, שאף הוזכר בבחירות קודמות, הוא זה של גיל סמסונוב, מבעלי משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.

סמסונוב אמנם לקח בשנים האחרונות חלק משמעותי בקרבות שונים שהיו לאיגוד (בעיקר בכל הנוגע להתמודדויות סביב חוק העמלות וכדומה), אך הוא הקפיד לעשות זאת מאחורי הקלעים, ובעבר כשפנו אליו לבחון אפשרות כי יכהן כיו"ר האיגוד, הוא סירב.

איגוד חברות הפרסום מאגד את פעילותם של רוב משרדי הפרסום בישראל, ומספר החברים בו עומד על כ-45. בשל חוק ההגבלים העסקיים, ידיו של האיגוד כבולות בהרבה תחומים, אך בתקופה האחרונה ובאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, נעשו בו פעילויות שהעלו על הפרק מחדש את כל נושא שיטות התגמול המקובלות בענף. יש להניח כי גם בקדנציה של היו"ר הבא יהיה זה אחד מהנושאים המובילים, כמו גם נושא עמלות היתר.

לצד היו"ר שייבחר צפויים להיבחר גם 10 חברי הנהלה, על-פי המפתח שהיה מקובל בשנים עברו, של 3 חברי הנהלה מהמשרדים הגדולים, 3 נציגים מהמשרדים הבינוניים, 3 נציגים מהמשרדים הקטנים ונציג מקרב חברות האינטראקטיב.

נושא נציג האינטראקטיב עשוי לעורר בבחירות הנוכחיות דיון, שכן למעשה באיגוד כיום כמעט שאין חברות אינטראקטיב עצמאיות.

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום, מסר בתגובה: "להנהלת האיגוד יש תפקיד חשוב בהתמודדות עם האתגרים העומדים בפני תעשיית הפרסום ובקביעת האג'נדה של הענף. אני קורא לכל מי שעתיד התעשייה יקר לו להגיש את מועמדותו בבחירות להנהלה".

לא ניתן היה להשיג את תגובת יורם באומן עד לפרסום הידיעה.