"הגדלת הגרעון יכולה להוות פריצת סכר וערעור המשק"

אהוד רצאבי, נשיא להב: "שר האוצר וראש הממשלה צריכים לדעת שאם יבצעו את הקיצוצים הנדרשים בתקציב, הם יהנו מהבנת הציבור הרחב. הציבור מבין את הצורך בקיצוצים"

"שר האוצר וראש הממשלה צריכים לדעת שאם יבצעו את הקיצוצים הנדרשים בתקציב, הם יהנו מהבנת הציבור הרחב. הציבור מבין את הצורך בקיצוצים, כבר שנה מכינים אותו אליהם, וצריך לנצל את התמיכה הזו ולבצע את הצעדים הנכונים על מנת להבריא את המשק בתוך פרק זמן הקצר ביותר". כך סבור רו"ח וח"כ לשעבר אהוד רצאבי, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, בעקבות הפרסומים על הכוונה להעלות את הגרעון ב-2013 ל-4.9%.

"הגדלת הגרעון יכולה להוות פריצת סכר מסוכן וערעור מצבה הכלכלי ומעמדה בקהיליה הכלכלית הבינלאומית של ישראל", אומר רצאבי.

לדברי רצאבי, "אם, חס ושלום, יתערער מצב המשק, בעלי העסקים הקטנים, המהווים 98% מהעסקים במשק, יהיו הנפגעים הראשונים. האינטרס של כולנו, ובכלל זה של העסקים הקטנים, הוא שהמשק הישראלי יישאר יציב ובריא. חייבים לפתור את הבעיה התקציבית בלוח זמנים קצר, כדי שהמשק יחזור להיות בריא והמחלות לא יחמירו".

רצאבי סבור, עם זאת, שהכוונה לבטל את את הפטור ממע"מ לתיירים עלולה להזיק יותר מאשר להועיל. "הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ לתיירים צפויה להביא לעליית מחיר המוצרים לתיירים בשיעור המע"מ ותהפוך את ישראל, שגם כך נחשבת מדינה יקרה ביחס למדינות שכנות - ליקרה עוד יותר. מי שעלולים לשלם את המחיר הם קודם כל העצמאים והעסקים הקטנים, שנהנים מהכנסות מתיירות נכנסת - מדריכי תיירים, מסעדות, ברים, חנויות מזכרות וכדומה, וכמובן גם בתי המלון הקטנים והצימרים".