הדאו ג'ונס באזור ה-15 אלף נקודות; האם זה הזמן למכור?

אל מול שיאים בשוק האמריקאי, הדעות חלוקות באשר לשאלה מה לעשות עם הכסף ■ מנהל השקעות: "ישנם כל כך הרבה אנשים הממתינים לנסיגה של השוק. זה יוצר מצב שקשה מאוד יהיה לשוק לרדת"

מדד הדאו ג'ונס חצה שלשום (ו') את רף ה-15 אלף נקודות במסחר התוך יומי, כשהוא מתעודד מנתוני התעסוקה הטובים שפורסמו לחודש אפריל, וננעל בשיא כל הזמנים. למרות הראלי, יש מספר מומחי השקעות אשר מתעקשים להמשיך ולהשמיע דברי אזהרה.

"אנחנו נשארים מופתעים אל מול עמידות השוק לנתוני הכלכלה, שפעם יוצאים ככה ופעם יוצאים אחרת", ציין אריק שאפר, מנהל ההשקעות ב-American Independence Financial Services. על פי שאפר, משקיעים פונים לשוק המניות פשוט כי אין להם ברירה אחרת: "תשואות האג"ח אינן אטרקטיביות, וזוהרם של הזהב ומתכות יקרות אחרות הועם לאחר הצניחה החדה של השבועות האחרונים. גם שוקי העולם אינן מזמינים. אחרי הכל, השוק האמריקאי הוא הטוב ביותר מבין אפשרויות רעות".

עם זאת, יש כמה המציגים גישה קצת יותר אופטימית. "ישנם כל כך הרבה אנשים הממתינים לנסיגה של השוק. זה יוצר מצב שקשה מאוד יהיה לשוק לרדת", אמר רוב לוטס, מנהל ההשקעות הראשי ב-Cabot Money Management. גם סטיב פודנוס, יועץ פיננסי ב-Wealth Care, מבחין בשינוי: "לאחר מספר שנים ששמענו רק את הבקשה 'לא להפסיד כסף', אנחנו שומעים את השאלות 'כמה כסף התיק שלנו עשה' או 'למה התשואות שלנו נמוכות מתשואות השוק'. זה שינוי רדיקלי".