דש מאמינים בשופרסל: "תשואת יתר" ומחיר יעד של 15 ש'

בעקבות הדוחות הכספיים של שופרסל, מאיר סלייטר, אנליסט דש ברוקראז', מציין כי "שופרסל מתקדמת בכיוון הנכון; היא צפויה להערכתנו לשמור על היקף המכירות שלה ואולי אפילו להגדיל אותו"

דש מאמינים בשופרסל בעקבות הדוחות הכספיים, ומעלים המלצה ל"תשואת יתר" במחיר יעד של 15 שקלים למניה. מכירות הרשת ברבעון הראשון של 2013 צמחו ב-6.4% והסתכמו ב-2.96 מיליארד שקל. בצירוף ההכנסות מנדל"ן הגיעו ההכנסות ל-2.98 מיליארד שקל. ‏‏בשורה התחתונה, הרווח הנקי של שופרסל ברבעון זינק ב-44.7% והסתכם ב-55 מיליון שקל.

מאיר סלייטר, אנליסט דש ברוקראז', אומר כי "שופרסל מתקדמת בכיוון הנכון. תוצאות הרבעון הטובות אינן מייצגות, אך הן משקפות את המגמה: יציבות ברמת ההכנסות ושיפור ברווחיות. קצב השיפור הוא החשוב, וכרגע הוא מפתיע לטובה. במקביל, ישנה ירידה מסוימת ברמת התחרות בשוק והבנה של השחקנים כי פתיחת סניפים מואצת לא תמיד כדאית (המשביר לצרכן למשל). כך, ישנה תנועה מקבילה של יציבות בתחרות בשוק ושיפור עקבי בתוצאות החברה".

בבית ההשקעות מתייחסים גם להשפעת הגזרות החדשות כחלק מתקציב 2013-2014, ומציינים כי לאור פריסתה החזקה של שופרסל בסקטור הדיסקאונט, היא לא תיפגע מכך: "הקיצוץ הצפוי בקצבאות הילדים והעלאת מס ההכנסה ב-1.5% צפויים להקטין את ההכנסה הפנויה של משקי הבית. אומנם לאכול תמיד צריך, אך ניתן לאכול דברים פשוטים וזולים יותר. הנהנות העיקריות מהתפתחות זו עשויות להיות רשתות הדיסקאונט. לאור פריסתה של שופרסל - כ-80% מהכנסותיה של שופרסל הן בחנויות הדיסקאונט ו-20% בחנויות במרכזי הערים, וחוזקו של המותג הפרטי שלה, היא צפויה להערכתנו לשמור על היקף המכירות שלה ואולי אפילו להגדיל אותו".