המוסדיים נגד מענק של חצי מ' ש' למינטקביץ'

ההצבעה על המענק נדחתה, וכעת מציעה החברה לפצלו לשני תשלומים, שהשני ביניהם יינתן לאחר שתאושר מדיניות התגמול בגזית גלוב

היום (ג') פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי השכר הממוצע במשק לשכיר עומד על 9,048 שקל בחודש. בעולם אחר לגמרי, שוק ההון בתל אביב, מנהלים חלק מהגופים המוסדיים מאבק נגד מענק של חצי מיליון שקל לממלא מקום היו"ר בחברת גזית גלוב, אריה מינטקביץ'.

שבוע לאחר שהחברה הודיעה על דחיית ההצבעה על אישור המענק לשנת 2012, היא עדכנה אמש על שינוי באופן התשלום - 320 אלף שקל מתוכו ינתנו מיד לאחר שיאושר, ועוד 180 אלף שקל לאחר שתאושר מדיניות תגמול בחברה. לצורך אישור המענק נדרשת גזית גלוב לתמיכה של יותר ממחצית בעלי המניות מקרב הציבור (בהתאם לחוק שכר הבכירים).

מינטקביץ', לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך ויו"ר מועצת המנהלים של בנק דיסקונט, נהנה בגזית גלוב משכר בעלות של מיליוני שקלים בשנה עבור חצי משרה כממלא מקום היו"ר - 2.2 מיליון שקל אשתקד ו-13 מיליון שקל בחמש השנים האחרונות.

במארס השנה פרסמה גזית גלוב זימון לאסיפה ב-1 במאי, שאחד הסעיפים בה היה אישור המענק למינטקביץ'. בגלל התנגדות של חלק מהמוסדיים, החליטה החברה לדחות את ההצבעה ל-23 במאי. אתמול, כאמור, היא פרסמה תיקון לאופן התשלום.

נימוקי ועדת התגמול והדירקטוריון למתן המענק למינטקביץ' הם: א. הסכום זהה לזה שקיבל אשתקד; ב. הדירקטוריון מתרשם מאוד מיכולותיו של מינטקביץ' ומחריצותו. "המענק משקף את המשך השקעתו הרבה של מר מינטקביץ' בקידום ענייני הקבוצה, מעל ומעבר להיקף המשרה שלו", כתבה הוועדה.

אושר מענק גם למנכ"ל, רוני סופר

באסיפת בעלי מניות שהתקיימה בשבוע שעבר עלה לאישור המענק למנכ"ל, רוני סופר. אלטשולר שחם, אנליסט, פסגות ואי.בי.אי התנגדו, אך רוב בעלי המניות הצביעו בעד, וסופר קיבל 480 אלף שקל ממענק של 1.6 מיליון שקל עבור שנת 2012.

אין זו הפעם הראשונה שבה מתנגדים המוסדיים לאישור שכרו של מינטקביץ'. כך קרה גם בחברת אלרון מקבוצת אי.די.בי, שגם בה הוא משמש כיו"ר בחצי משרה (בסך הכול צבר מינטקביץ' בחברה שכר בעלות של 15 מיליון שקל בחמש השנים האחרונות).

מינטקביץ', בן 71, נאבק גם לקבל את מלוא השכר המגיע לו, לטענתו, עבור כהונתו כיו"ר בנק דיסקונט ב-1997-2006 (אז בשליטת המדינה). על פי תביעה שהגיש ב-2011, הוא זכאי ל-17 מיליון שקל, בגין תוספות שכר שאושרו ולא שולמו (5 מיליון שקל), מענק הפרטה (10 מיליון שקל) ופיצויי פרישה (2 מיליון שקל). הסכסוך נמצא בבוררות.

גזית גלוב מתגמלת את בכיריה בסכומים יוצאי דופן. 4 מנהלים בחברה התברגו בין 12 מקבלי השכר הגבוה ביותר בשוק ההון ב-2012. בראש מקבלי השכר בחברה עומד ג'פרי אולסון (מנכ"ל החברה הבת אקוויטי 1), עם 14.2 מיליון שקל. אחריו חיים כצמן (יו"ר גזית גלוב) עם 9.3 מיליון שקל, תומס קפוטו (נשיא אקוויטי 1), עם 9.2 מיליון שקל, ודורי סגל (סגן יו"ר גזית גלוב), עם 8.9 מיליון שקל. כצמן וסגל צברו שכר בעלות מצרפית של קרוב ל-300 מיליון שקל ב-11 השנים האחרונות. תיקון 16 מונע מצמד בעלי השליטה לאשר את שכרם בה מאז נובמבר 2011, ושכרם מגיע מהחברות הבנות שאינן רשומות בישראל.

השכר שצבר אריה מינטקביץ
 השכר שצבר אריה מינטקביץ