הקרבות הגיעו לרשת: סוריה נותקה מרשת האינטרנט

חברות המפקחות על תעבורת נתונים ברשת דיווחו כי בשעות הלילה נותקה סוריה מהאינטרנט ■ גם גוגל הודיעה: "הגישה לשירותי החברה בסוריה נחסמה"

הקרבות העזים בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבאו של הנשיא בשאר אסד ממשיכים לזלוג גם אל הרשת. במהלך הלילה דיווחו מספר חברות ניטור כי סוריה נותקה מרשת האינטרנט ולא התאפשרה העברת מידע.

על-פי הדיווחים, חברות הניטור העולמיות הצליחו להבחין "בנפילה" בתעבורת הנתונים ברשת באזור סוריה. גורמי הניטור העלו האפשרות שהתשתיות במדינה נותקו באופן יזום על-ידי ממשל אסד, זאת בכדי להקשות על העברת המידע והתקשורת בקרב צבא המורדים. לדיווחים הללו הצטרפה גם גוגל שמסרה כי הגישה לשירותיה נחסמה.

גוגל אף ציינה כי מנתונים שיש בידיה עולה כי ביממה האחרונה, צנחה משמעותית תנועת הגולשים והעברת הנתונים ברשת הסורית. חברות ניטור המידע העבירו דיווחים דומים גם בחודש נובמבר האחרון, אז הופצו באמצעות יוטיוב סרטונים המנציחים את מעשי הזוועה שמבצע צבאו של אסד במדינה.

סוריה: אסד השתלט מחדש על אזורים בדרום המדינה

החשכת הרשת הלילה בסוריה, באה ככל הנראה על רקע הדיווחים על התגברות הקרבות בין המורדים לאנשיו של אסד באזור חומס. במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי אסד הצליח להחזיר לידיו את השליטה במספר מקומות בדרום המדינה שהמורדים הצליחו להתבסס בהם בעבר.