מיליונר גנב תיק עם כסף של ניצולי שואה: "נקלעתי למצוקה"

מיליונר ממרכז הארץ חשוד בגניבת כספים של זוג ניצולי שואה, לאחר שגנב את תיקם שהכיל 28 אלף שקל ■ המיליונר בחקירתו: נקלעתי למצוקה כלכלית

הפרשה החלה לפני כארבעה חודשים, כאשר מ', ד"ר לכימיה ומיליונר ממרכז הארץ הגיע לדימונה כדי לסגור עסקה גדולה עם אחד המפעלים הגדולים הפועלים באזור. לאחר שסיים את הפגישה העסקית הוא קפץ יחד עם חברו הטוב לבית קפה בעיר. באותה העת ישבו במקום זוג ניצולי שואה, בשנות השבעים לחייהם, שהניחו על הכסא לידם תיק שהכיל בתוכו 28 אלף שקל במזומן, שחסכו כל חייהם.

בשלב מסוים, עזבו בני הזוג את בית הקפה ושכחו במקום את התיק. מ' וחברו שהבחינו בנעשה, בחרו שלא להחזיר את התיק לבעלי בית הקפה, לצורך איתור הקשישים, גנבו את התיק עם המזומנים ועזבו את המקום.

הקשישים נזכרו כי התיק לא עמם ושבו לבית הקפה, אך לרוע מזלם הבחינו שהוא נעלם. הם הגישו תלונה בתחנת המשטרה בדימונה. סיפורם של הקשישים נגע לליבם של חוקרי התחנה בפיקודם של רפ"ק דורון אילני ורס"מ מיכה חזיזה, והם החליטו לעשות כל שנדרש על מנת כדי לאתר את גונבי התיק.

לאחר שצפו בתיעוד המצלמות בבית הקפה, הבחינו במיליונר וחברו גונבים את התיק ועוזבים את המקום במכונית מפוארת, ששוויה מוערך בכחצי מיליון שקל. "לא היה לנו קצה חוט, כי מספר המכונית היה מטושטש. התחלנו להשתמש בכל מיני שיטות טכנולוגיות משוכללות כדי לראות מי אותם אנשים שגנבו את התיק", הסביר רפ"ק אילני ל - mako.

במשך כ-3.5 חודשים ביצעו החוקרים איכונים לטלפונים הסלולריים של המיליונר וחברו, בכדי לאתר את כתובתם. רק לאחר מאמצים כבירים הצליחו לאתר את השניים. בתחילה הכחישו שהיו מעורבים בגניבת התיק, אך החוקרים הציגו בפניהם את סרט האבטחה, שתיעד את מעשיהם. המיליונר הודה במעשה וטען, כי היה שרוי במצוקה כלכלית. "נקלעתי למצוקה כלכלית קשה ונאלצתי להשתמש בכסף שהיה בתיק", הסביר לחוקרים. הוא הביע חרטה על מעשיו.

לאחר שנודע לו כי מדובר בכסף של זוג ניצולי שואה, המצפון ייסר אותו וכעבור כמה ימים מ' נסע לדימונה, נפגש עם ניצולי השואה והחזיר להם את הכסף. "היינו מופתעים שאדם במעמדו של מ', ד"ר ובעל רקורד מרשים מאוד בתחום הצבאי, גונב תיק עם כסף מבית קפה כמה דקות לאחר שנפגש עם מנהל מפעל גדול באזור כדי לסגור עסקה", אמר רפ"ק אילני.

התיק בעניינם של המיליונר מ' וחברו הועבר ללשכת התביעות במשטרת מרחב הנגב עם המלצת החוקרים להעמידם לדין. בקרוב תחליט לשכת התביעות האם להגיש נגדם כתבי אישום.