קובי פרץ: האמרגן יוחאי יעיש גנב ממני והעלים את הכסף

הזמר אמר את הדברים במשפטו של דוד ואנונו, בכיר רשות המסים שהורשע בלקיחת שוחד, אשר הדיון בעניינו התחדש היום בביהמ"ש המחוזי ■ פרץ: "הייתי צריך להיות היום עם בית בלי משכנתא, אבל לצערי סמכתי על מישהו אחר"

"אף פעם לא התעסקתי עם כספים, לא עם ספרים, לא עם הופעות, אני יודע לבוא לשיר. אם יוחאי יעיש, האמרגן שלי, גנב מישהו, אז זה לא את התובעת ולא את השופט אלא קודם כל אותי" - כך העיד היום (ב') הזמר קובי פרץ במשפטו של דוד ואנונו, בכיר רשות המסים שהורשע בלקיחת שוחד מנישומים בתמורה להטבות מס, אשר הדיון בעניינו התחדש היום בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

זאת, לאחר שבחודש פברואר, ולאחר שכבר נגזר על ואנונו עונש של 6 שנות מאסר, הורה בית המשפט העליון למחוזי לדון בטענות עורכי דינו של ואנונו, לפיהן יעיש, אמרגנו לשעבר של פרץ ומי ששימש כעד מדינה בתיק נגד ואנונו, שיקר מעל דוכן העדים בכל הנוגע לחשדות נגד פרץ.

פרץ התייחס בעדותו גם לדבריו של יעיש, שטען כי הוא נהג להעביר לפרץ אלפי שקלים במעטפות ולדרוש ממנו להוציא חשבונית מס כנגד התשלומים, אך פרץ סירב לכך.

לדברי פרץ, "אם זה היה ככה, אז היום לא הייתי קונה בית בחולון, דירת 4 חדרים שיש לי עליה משכנתא. יעיש העלים את כל הכסף הזה, חלקו לחו"ל, חלק הוא קנה פה ושם נכס שגם לא רשום עליו אלא רשום על הבן שלו... הוא עשה דברים, אומרים שהאישה היא האחרונה שיודעת שבעלה בוגד בה. אני האחרון מבין כולם שגילה את כל מה שהוא עשה.

"במקום שבו גדלתי יש ערכים, ונתתי בו אמון עד הסוף. לשמחתי בא גוף כמו מס הכנסה. אם לא הם, הייתי ממשיך ככה עוד 10 שנים. אני היום אחרי 20 שנה צריך להיות עם בית משלי, לא עם משכנתא, אבל לצערי סמכתי על מישהו אחר".

בשלב זה נשאל פרץ על-ידי פרקליטו של ואנונו, עו"ד ירון גיגי: "בשנים 2005-2006 מתחילה להתנהל חקירה (ברשות המסים) בעניין הזמר המזרחי, היו לך השגות". פרץ הגיב: "אני היית השעיר לעזאזל שלהם".

גם יעיש עצמו העיד היום באריכות בבית המשפט וטען כי שיקר בחקירותיו כשלא הזכיר את שמו של קובי פרץ, כיוון שניסה לגונן עליו. "בעדותי שיקרתי על קובי פרץ ועליי. לא השופט ידע, לא התובעת אסתי שליין ידעה, לא אף אחד באולם ידע, רק עורך הדין שלו ידע לשאול אותי שאלות, בגלל שואנונו מכיר את כל הסיפור על בוריו", אמר יעיש.

בספטמבר 2011 גזר בית המשפט המחוזי בתל-אביב עונש חמור של 6 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי וקנס של 750 אלף שקל על דוד ואנונו, לשעבר ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, שהורשע בלקיחת שוחד במאות אלפי שקלים מנישומים בתמורה לסיוע בבעיות המס שלהם. ואנונו יתחיל לרצות את תקופת המאסר ב-1 בנובמבר, וממנה ינוכו כ-5 חודשים שבהם ישב במעצר.

לדברי השופט דוד רוזן, "ואנונו פעל כפרי רקוב מתוככי משרד ממשלתי, שאמור לשמש סמל ומקדש לסדר ויושרה".

כאמור, בחודש פברואר האחרון, ובעקבות פנייתם של פרקליטי ואנונו, הורה בית המשפט העליון לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לדון בטענות של ואנונו - לפיהן יעיש שיקר מעל דוכן העדים בכל הנוגע לחשדות נגד קובי פרץ.

כעת בית המשפט המחוזי יצטרך להחליט האם יעיש שיקר, ואם כן - מהן ההשלכות של שקריו על המשפט.