טפר: כדי שהראלי יימשך - על הפד להפחית את היקף ה-QE3

מנכ"ל ומייסד חברת הניהול "אפלוזה" התראיין לרשת CNBC ושלח את הבורות בעולם לעליות ■ טפר טוען כי אם המשקיעים רוצים שהשוק ימשיך לעלות ביציבות, על הפד להקטין את היקף רכישות האג"ח

דיוויד טפר, מייסד ונשיא חברת הניהול "אפלוזה", אמר היום בריאיון לרשת CNBC שהוא מאוד "שורי" על שוק המניות, ושהמשקיעים לא צריכים לחשוש מכך שהפד שוקל להפחית את היקף רכישות האג"ח החודשיות שלו, אלא להפך, הם צריכים לעודד את הפד לעשות זאת לטובת המשך הראלי בשווקים.

"מקווה מאוד שיש כוונה רצינית של הפד להצר בצורה משמעותית את היקף רכישות האג"ח כי אחרת אנחנו עלולים לחזור למצב שהיה בחצי השני של שנת 1999", אמר טפר בריאיון ששודר אחר הצהריים. "אם הפד לא יפחית את היקף הרכישות, אז השוק ייכנס לעליות מטורפות בקצב מסחרר. אך אם רוצים שהשוק ימשיך לעלות אך בקצב יציב, על הפד להפחית את הרכישות".

טפר טוען שבקרוב תיווצר דרך טבעית עבור הפד שבאמצעותה הוא יכול להפחית את היקף רכישות האג"ח החודשיות שלו. נזכיר כי בסוף השבוע פרסם העיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח לפיו בכירים בפד כבר הכינו תוכנית להפחתת רכישות האג"ח ושהדיונים מתמקדים כעת במועד להפעלתה.

נשיא חברת "אפלוזה" אומר שקיים מספר רב של עדויות על כך שהכלכלה האמריקאית משתפרת. "הכלכלה משתפרת, היקף רכישת המכוניות החדשות משתפר, אפילו שוק הדיור משתפר, והבעיה היחידה שמונעת ממנו לפרוץ קדימה היא שהם לא מוצאים אנשים שיעבדו בתחום הזה", אמר טפר.

טפר טוען כי על פי החישובים שלו יש כ-400 מיליארד דולר בכלכלה האמריקאית שמחפשים מקום להיות מושקעים בו - ושוק המניות זה אחד התחום האפשריים. הוא טוען כי הוא מפחד להיות בשורט על על משהו כי יש כל כך הרבה כספים לא מוקצים בשוק.

בעקבות הדברים האלה של טפר, הבורסות באירופה ננעלו בשיא של 5 שנים וזאת לאחר שברוב שעות היום התאפיין המסחר שם במגמה מעורבת. מדד הדאקס בגרמניה רשם שיא נעילה של כל הזמנים. גם בוול סטריט הגיבו בחיוב לדברים של טפר ומדד ה-S&P 500 נסחר סביב רמות היסטוריות.