"את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות"

כלכלני הפועלים: "אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה בינונית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות, עם מיקוד התיק במניות דפנסיביות" ■ לאומי: סביבת הריבית הנמוכה עשויה לתרום לתיאבון של המשקיעים לסיכון

"להערכתנו, המסחר בשוק המקומי יושפע בעיקר ממגמת המסחר מעבר לים ועל רקע המשך עונת פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2013. סביבת הריבית הנמוכה עשויה לתרום לתיאבון של המשקיעים לסיכון. מנגד, התקציב המתגבש עלול להעיב על תוצאות החברות הן כתוצאה מהעלייה בהיקף המיסים הישירים והן כתוצאה מההשפעה האפשרית של העלאת המיסים העקיפים על הביקושים". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בנוגע לשוק האג"ח מעריכים בלאומי כי בטווח הקצר ועל רקע הורדת הריבית, צפוי המסחר באפיק הממשלתי להתנהל בדומה למגמה בארה"ב. זאת בשל הצטמצמות המרווח בין האגרות הממשלתיות המקומיות לאלו של ממשלת ארה"ב. בנוסף, אנו מעריכים כי המשך מגמת הגיוסים באפיק הממשלתי מגדיל את הסיכון במח"מ הארוך.

לפיכך, "אנו נותרים בהמלצתנו על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני-קצר באמצעות שילוב של סדרות ארוכות וקצרות. האינפלציה צפויה להיוותר ברמתה הנוכחית, ולפיכך בראיה לטווח בינוני-ארוך אנו נותרים בהמלצתינו לשמירה על תמהיל מאוזן בין האפיקים".

רמת התשואות באפיק הקונצרני, בפרט בסדרות בדירוגי ההשקעה הגבוהים, היא נמוכה ובמקרים רבים אינה משקפת במלואה את הסיכון הגלום בהן לטווח הבינוני-ארוך. לאור האמור ממליצים כלכלני לאומי להתמקד בסדרות של חברות תזרימיות ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים) ולנצל את המגמה לצמצום חשיפה לחברות אשר תלויות במחזור חובות.

בשוק המט"ח: "תנועות ההון נכנסות והשפעת תחילת הפקת הגז בישראל צפויות להביא ללחצים לתיסוף שערו של השקל. מאידך, התערבות בנק ישראל במסחר במט"ח לאור השקת תכנית הרכישות החדשה מצביעה על מחויבותו למניעת התחזקות משמעותית נוספת בשערו. לאור זאת, אנו מעריכים כי השקל ימשיך להיסחר סביב רמתו הנוכחית".

בבנק הפועלים מציינים השבוע כי "לאור הנעשה בסביבה הכלכלית, ולנוכח רמות התמחור הנוחות יחסית בבורסה בתל אביב, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה בינונית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות, עם מיקוד התיק במניות דפנסיביות. כמו כן, אנו סבורים כי את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות על פני אג"ח קונצרניות".

בנוגע לשוק האג"ח מציינים כלכלני הפועלים כי "אנו ממליצים לשמור על מרכיב נזילות גבוה. כתחליף נזילות, ולאור הצפי למדדים חיוביים בתקופה הקרובה ניתן לנצל את מגן המס הגלום בהשקעה בקרן כספית. באפיק השקלי אנו ממליצים על השקעה במח"מ של כ-4-5 שנים. ללקוחות המתאימים, מומלץ ליצור מח"מ סינטטי באפיק זה. באפיק צמוד המדד, אנו ממליצים על השקעה באג"ח ממשלתיות לטווחים הבינוני והארוך, בהתאם לרמת הסיכון של הלקוח, תוך שילוב אג"ח קונצרניות באמצעות בחירה סלקטיבית של אג"ח בדירוג A ומעלה, במח"מ קצר בינוני ובעלות סחירות גבוהה".