רשות השידור: האישומים נגד משה נסטלבאום אינם חמורים

הוועד המנהל ברשות השידור הוציא הודעה המחזקת את ההחלטה שלא להעביר את נסטלבאום מתפקידו‏ ■ ‎‎מבקר המדינה יפרסם דוח על מכרזי ההפקה ברשות

‎‎מבקר המדינה, יוסף שפירא, פנה לשורה ארוכה של מפיקים בשוק הטלוויזיה הישראלי וזימן אותם לחקירה באשר להתנהלות רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי בדוח המורכב שמכין המבקר על רשות השידור, תהיה התייחסות רחבה לנושא התנהלות הרשות במכרזים ובהליכי "קול קורא" להפקות ברשות.

המבקר בודק טענות על אי-סדרים ומכרזים מכורים לחברות הפקה ספציפיות, לכאורה. על-פי גורמים יודעי דבר, הדוח, המתוכנן לצאת בסוף השנה, צפוי להיות "קשה במיוחד".

‏ברשות השידור לא התייחסו לדברים. מלשכת מבקר המדינה נמסר כי "במסגרת מטלת הביקורת על רשות השידור, אכן נפגש צוות הביקורת עם מספר גורמים בשוק הטלוויזיה. מדובר בביקורת הנערכת במסגרת תוכנית העבודה השנתית, והיא אמורה להתפרסם בדוח השנתי הבא".

נסטלבאום יישאר בתפקידו?

עוד ברשות השידור: היום (א') הוציא הוועד המנהל הודעה שבאה לחזק את החלטתו המוקדמת שלא להעביר מתפקידו את משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, למרות תובענה שהוגשה נגדו על-ידי נציבות המדינה. הוועד המנהל הבהיר כי התייעץ עם עורכי דין חיצוניים לרשות, ובהם עם עו"ד רון גזית ועו"ד מוטי ארד.

‏בשבוע שעבר פנתה אגודת העיתונאים בתל-אביב ליועמ"ש באמצעות עו"ד אילן בומבך, בדרישה שיתערב בפרשה. על-פי האגודה, לא ייתכן כי נסטלבאום יעמוד בראש חטיבה אשר עובדים בה 17 עדים שהעידו נגדו בפרשה.

הוועד המנהל ברשות השידור מסר כי "האישומים נגד נסטלבאום אינם על הצד החמור, וזאת חרף מעמדו הבכיר של נסטלבאום ויחסי הכפיפות שהיו בחלק מהזמן בינו לבין מי מהמתלוננים. כנגד זאת נתן הוועד המנהל בהחלטתו משקל לנסיבות האישיות של נסטלבאום, לוותק שלו ברשות השידור (40 שנה), לחשיבות תפקידו במבנה הארגוני וכן לכך שאין לו עבירות משמעתיות קודמות".‏

את משה נסטלבאום, הנאשם בהטרדה מינית מילולית של שני עובדים ברשות, מייצג בהליך המשפטי עו"ד יוסי לוי, המוכר לציבור הישראלי בין היתר מהופעתו אתמול ב"פגוש את העיתונות", בה הגן על הוצאות בית ראש הממשלה, כעורך דינו של ראש הממשלה.