פינוי-בינוי ראשון ברמת-השרון: הנחה לתושבי העיר

ראש העירייה: "אנחנו פוטרים מתשלום היטלי השבחה את כל היזמים שמגישים תוכניות לפרויקטים של פינוי-בינוי בשכונת מורשה, אחרת הם לא ייצאו לפועל"

קבוצת תדהר הודיעה היום (א') על השקת פרויקט "רימוני תדהר", בשכונת מורשה במזרח רמת-השרון. מדובר בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון בעיר שיוצא אל הפועל, במסגרתו ייהרסו 3 בניינים ישנים ברחוב אלחריזי ובהם 48 דירות רעועות, ובמקומם יוקמו שני מגדלים בני 19 קומות ו-192 דירות חדשות. בימים אלה מאתרת תדהר עבור 48 המשפחות, דירות להשכרה בהן יתגוררו ב-3 השנים הקרובות במהלך הבניה במימון החברה.

הבנייה תחל בסוף השנה הנוכחית, והדירות צפויות להימסר בסוף שנת 2016. בפרויקט שותפה גם חברת הביטוח מגדל, שהעמידה למעלה משליש מההון העצמי למימון הפרויקט. שם הפרויקט "רימוני תדהר" נבחר על שמו של בית הספר למוסיקה "רימון" הממוקם מרחק של עשרות מטרים בודדים מהמתחם.

את הפרויקט תכנן האדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים: "הפרויקט לא יהייה מנקר עיניים, אלא פרויקט איכותי לגור בו, מה שיחסוך עלויות גבוהות של לובי מפואר או מרתף יינות, ויאפשר לדיירים הנוכחיים להתגורר בו מבלי לשאת בעלויות ועד בית גבוהות".

את הדיירים ייצג עו"ד יריב בר-דיין מהחברה לפיתוח והתחדשות עירונית, שאיגדה את הדיירים ופירסמה מכרז לסחירת חברה יזמית, בו השתתפו למעלה מ-20 חברות נדל"ן ובו זכתה קבוצת תדהר. "יש כאן 3 בניינים שברעידת האדמה הכי קלה, לא יוכלו לשרוד, מה גם שאין ממ"דים", אמר מנכ"ל תדהר, גיל גבע, במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה הבוקר בשיתוף עיריית רמת-השרון.

תדהר נענתה לדרישת עירית רמת-השרון לקיים מבצע מכירות המאפשר לתושבי רמת-השרון ובני משפחותיהם מדרגה ראשונה לרכוש דירה במתחם החדש בהנחה. לדברי מנכ"ל תדהר גיל גבע, מדובר בהנחות של 10% ממחיר המחירון של הדירות בפרויקט, המגיעות לגובה של 200 אלף שקל בממוצע. כך למשל מחיר דירת 4 חדרים בשטח 110 מ"ר ומרפסת שמש יעמוד על 1.73 מיליון שקל, במקום 1.9 מיליון שקל, למי שאינם תושבי העיר.

דירת 5 חדרים בשטח 121 מ"ר ומרפסת שמש יעלה לתושבי העיר 2 מיליון שקל במקום מחיר המחירון העומד על 2.2 מיליון שקל. בשלב הראשון ייפתחו לטובת המבצע, 72 דירות במגדל הראשון של הפרויקט, כאשר התושבים יכולים להירשם למבצע עד ה-19 ביוני. מכירת הדירות בפרויקט תתבצע בכנס מכירות מיוחד שיתקיים ב-21 ביוני במרכז הטניס ברמת-השרון.

בניגוד לפרויקטים אחרים של פינוי-בינוי, המבלים שנים ארוכות על שולחנן של וועדות התכנון המקומיות והמחוזיות, ונתקלים בהליכים בירוקרטיים ממושכים עד לאישורם, התוכנית הנוכחית אושרה בתוך 22 חודשים, מיום הגשתה לוועדה המקומית ועד לאישור תוכנית בנין העיר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

לדברי ראש עיריית רמת-השרון, איציק רוכברגר, "שכונת מורשה, שבה אני גדלתי, הולכת לשנות את פניה, כי מקודמים בה בשלבים שונים מספר פרויקטים של פינוי-בינוי. מדינה לא יכולה להסכים לתופעה שעיר כל כך מפותחת בחתך סוציואקונומי כל כך גבוה, תכלול מתחמים שאינם ראויים למאכל אדם. הבניינים יכולים לקרוס גם בלי רעידת אדמה ותדהר נאלצה לחזק אותם לא מזמן אפילו שמדובר בתקופת ביניים עד להריסה.

"יש לנו פרויקט פינוי-בינוי מתוכנן גם בשכונת יוספטל הסמוכה שבמהלך השנה יתפנה גם הוא. אבוי לאותו שר שיכון שעל שמו נקראו שכונות יוספטל בשנות ה-60, כל שכונת יוספטל בישראל היא בושה וחרפה. בנוסף יש לנו פרויקט מתוכנן במתחם שח"ל בקרית הצעירים, ופרויקט פינוי-בינוי גדול נוסף במתחם אילת, שרק לאחרונה נבחר יזם לפרויקט. אנחנו פוטרים את כל הקבלנים שיוזמים פרויקטים לפינוי-בינוי מתשלום היטלי השבחה, אחרת הפרויקטים האלה לא ייצאו לפועל". יחד עם זאת הפרויקט יכלול מטלה ציבורית שהטילה העירייה על תדהר, וזו תכלול הקמת פארק בן 3 דונם ושני גני ילדים.

רוכברגר הוסיף כי הוא מודע לכך שריבוי הפרויקטים בשכונה, שיביאו לגידול בצפיפות יחידות הדיור בה, עשויים להביא לעומסי תחבורה ועל כן, מקודמות תוכניות לפתיחת יציאה נוספת מהשכונה, נוסף על היציאות הקיימות לכביש מספר 4 ולצומת הכפר הירוק, וכן כניסה נוספת לשכונה.