14 שנות מאסר לקצין המשטרה ניר סומך שירה למוות בשכנו

סומך ירה למוות בבן טל במהלך עימות ביניהם, לאחר שחשד כי הטריד את אשתו ■ לפני 5 חודשים הרשיע בית המשפט את סומך בהריגה וזיכה אותו מאשמת רצח

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע גזר היום (ב') עונש של 14 שנות מאסר בפועל על רב-פקד ניר סומך, שהורשע בהריגת שכנו בעבר, בן טל. סומך ירה בטל למוות במהלך עימות ביניהם, לאחר שחשד שהתאהב באשתו ואף הטריד אותה.

בתיק, שנחקר על-ידי אנשי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עלו עדויות שלפיהן טען סומך כי במשך שנים הטריד טל את אשתו, חיזר אחריה, איים בהתאבדות אם לא תיענה לו ואף ניסה לממש את איומיו. לדברי קצין המשטרה, המצב החמיר עד כדי כך שבני הזוג נאלצו לעזוב את ביתם ביישוב גבעת יהושע ולעבור לקיבוץ זיקים.

לפני 5 חודשים, הרשיע בית המשפט את סומך בהריגה וזיכה אותו מאשמת רצח. כשבוע לפני כן שיחזר סומך בפני חוקרי המשטרה את העימות עם בן טל, שהתרחש בשנת 2009.

"אני רק מזהה מה שנקרא את האיום ופועל לנטרול הסכנה", אמר לחוקרים - כשהוא מדגים את הריב בינו לבין בן טל, שבמהלכו ירה בו. "אני ממש מחדד את המבט. אני דורך את האקדח, אני מזהה אותו מניף את המוט. אני כבר שולף את האקדח, מכוון אותו. אני נותן כדור אחד, ואני רואה את המוט עדיין כביכול בשלבי חזרה. בשלב הזה אני נכנס למצב נוסף ונותן שני כדורים לכיוון של הראש".

"נקלע לסיטואציה של שבריר שנייה"

"הקצין נקלע לסיטואציה של שבריר שנייה", אמר אז פרקליטו של סומך, עו"ד אבי חימי. "הוא היה צריך לקבל החלטה". עורך הדין תהה: "האם חייו של הקצין עדיפים על חיי המנוח, שבא ואיים עליו והסתער עליו וניסה לרוצץ את גולגולתו?".

מנגד, אמו של המנוח טענה כי בנה ואשתו של סומך ניהלו רומן, שככל הנראה הוציא את הנאשם מדעתו.