אמיר גיא יתמודד מול יורם באומן על יו"ר איגוד חברות הפרסום

גיא, מנכ"ל משרד הפרסום אדלר-חומסקי, מבקש להעביר את מושכות הענף לדור הצעיר ■ בעבר מונה לתפקיד יו"ר האיגוד מתמודד יחיד שעליו הוסכם מראש

אמיר גיא, מנכ"ל משרד הפרסום אדלר-חומסקי, מתכוון להציג את מועמדותו לתפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום - כך נודע ל"גלובס".

לאורך שנים מקובל בענף כי המינוי ליו"ר איגוד חברות הפרסום נקבע בסיכום מוקדם בין המשרדים החברים באיגוד. במצב כזה הופכת ההצבעה למעין חותמת רשמית על החלטה שהתקבלה מראש.

אם אכן גיא יציג את מועמדותו, תיווצר באיגוד סיטואציה לא רגילה, שבה תהיה התמודדות אמיתית על התפקיד.

עוד נודע כי יו"ר קבוצת פובליסיס, יורם באומן, שעליו הופעלו לחצים כבדים להתמודד לתפקיד, מתכוון להיענות להצעה, וכך תהיה לראשונה התמודדות בין שני גורמים בתעשייה, שכל אחד מביא אג'נדה משלו.

באומן אישר כי הוא מתכוון להתמודד ואמר בחיוך כי הוא יתמודד על הטיקט של "יש עתיד" של ענף הפרסום. כזכור, באומן לקח חלק פעיל במטה של מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד.

הבחירות הקרובות לתפקיד היו"ר ולחברי הנהלה חדשים אמורות להתקיים בחודש יוני.

מחכה לתמיכת הדור הצעיר

גיא נשמע בימים אלה רחוק מעיסוק בהשלכות שעשויות להיות לכוונתו להתמודד. לדבריו, יש לו אג'נדה ברורה המובילה אותו בשאיפה להוביל את האיגוד, ואם יתברר שיש לו גב בין חברי ההנהלה, הוא יתמודד.

גיא טוען כי הוא מעוניין להתמודד על התפקיד, אך ההכרעה בעניין נעוצה בשיחות שהוא מתעתד לערוך בימים הקרובים, בעיקר עם הדור הצעיר של הענף.

"אני חושב שהגיע הזמן להעביר את המושכות לדור חדש. גם בענף הפרסום וגם אצל המפרסמים התחלף דור, האג'נדה השתנתה, ויהיה נכון שמי שיטפל בזה יהיה מישהו מהדור החדש", הוא אומר.

לדברי גיא, הוא רואה טווח רחב של נושאים שיש לטפל בהם במהירות, בהם יצירת חיבור חזק יותר בין ענף הפרסום למפרסמים, החזרת הפוקוס בענף למקצוענות וקריאייטיב, טיפול בתחרות הקקטוס ועוד.

גיא הוסיף כי הוא מודע לשיח המתמשך בכל הקשור לשיטות התגמול המקובלות בענף, ולחשש מניסיונות להחיות את החוקים נגד עמלות היתר שעליהם דובר בעבר, אך בעיניו זהו לא הנושא המרכזי שעליו יש לשים את הדגש.

"לטפל בשיטת תגמול כזאת או אחרת זהו שיח ישן. בעיניי זה מיותר, כי המפרסמים מכירים את כל השיטות הקיימות, והם אלה שיקבעו בסופו דבר של איזה שיטות מקובלות עליהם. מכיוון שהאג'נדה שלי היא דור חדש, אני בודק עם האחרים מה הם מוכנים לעשות. אם יתברר שבאמת יש אנשים שמוכנים להירתם ולעזור, אלך על התפקיד, כי אני חושב שהאיגוד, כמו שהוא מורכב היום, מקדם את האג'נדה של הדור הקודם", הוא מסביר.

יצוין כי גיא הוא אחד המעטים מהדור הצעיר של ענף הפרסום שהוא בעל מניות חשוב במשרד פרסום גדול.